
Druga generacja Forda Kugi jest produkowana od dwóch lat. Właśnie zmodernizowano silniki dostępne z tym modelem.
W gamie pojawił się nowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem - 1.5 EcoBoost. Zastąpił on starszą jednostkę 1.6 EcoBoost. Silnik 1.5 EcoBoost jest dostępny w dwóch wersjach - o mocy 150 i 182 KM.
Inżynierowie Forda i koncernu PSA ulepszyli też silnik 2.0 TDCi. Teraz turbodiesel jest dostępny w trzech wersjach - 120, 150 i 180 KM. Ta ostatnia ma aż 400 Nm maks. momentu obrotowego.
Standardem w Fordzie Kuga jest też układ Start-Stop, automatycznie wyłączający i uruchamiający silnik na postoju oraz aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika. Oba te rozwiązania mają na pomóc w zmniejszeniu zużycia paliwa.
Inną nowością jest system SYNC, który pozwala sterować pokładową elektroniką i telefonem komórkowym bez odrywania rąk od kierownicy.
Ford Kuga ma też w standardzie tempomat i czujniki ciśnienia w ogumieniu. W ofercie znalazł się też tempompat adaptacyjny, utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdy, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, system kontroli pasa ruchu, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, automatyczny przełącznik świateł drogowych, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Polskich cen Forda Kugii II z nowymi silnikami jeszcze nie podano.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z testu Forda Kugi 2.0 TDCi
Większy bagażnik
(DKO)
Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?