Ford GT Mk IV zawdzięcza osiągi silnikowi EcoBoost z doładowaniem bi-turbo o mocy ponad 800 KM, wyścigowej skrzyni biegów, aerodynamicznemu nadwoziu oraz podwoziu z większym rozstawem osi, który zapewnia lepsze właściwości jedne na torze. Zaprezentowane parametry przewyższają osiągi wszystkich dotychczasowych wersji tego modelu. Szczegółowe dane nie zostały podane.
Liczbą egzemplarzy nowy Ford GT Mk IV nawiązuje do roku, w którym oryginalny Mk IV wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. W zakładzie firmy Multimatic w Markham w Ontario powstanie zaledwie 67 ręcznie zbudowanych supersamochodów. Szczęśliwców, którym po wnikliwej weryfikacji uda się zarezerwować ten supersamochód poznamy późną wiosną 2023 roku. Sugerowana cena detaliczna wynosi 1,7 mln dolarów amerykańskich.
Stosując innowacyjne technologie, inżynierowie Forda i Kar Kraft opracowali nowe lekkie podwozie, wykorzystując w nim klejoną konstrukcję z aluminium o strukturze plastra miodu. Podwozie połączono z bardziej aerodynamicznym nadwoziem, które nazwano „J-Car”. W połączeniu ze słynnym 7-litrowym silnikiem V8 (427 Ford V-8), współpracującym z wyczynową skrzynią biegów wyposażoną w układ chłodzenia, napędzany na tylne koła Ford GT Mk IV z 1967 r. był o blisko 23 cm dłuższy i skonstruowany wyłącznie po to, aby dominować w wyścigach długodystansowych na świecie.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?