Ford Fusion

tekst i zdjęcia: Piotr Myszor
Udostępnij:
Ma być propozycją dla tych, którzy potrzebują niewielkiego auta, ale już bardziej pojemnego niż fiesta.

Ford fusion został zbudowany na bazie fiesty. Ta sama jest płyta podłogowa,
a więc i rozstaw osi. Samochód jest o 10 cm dłuższy i o 7 cm wyższy. Jest
pojemniejszy od fiesty, a że ma bardziej kwadratowe "kształty" i bardziej
pionową tylną klapę, można chyba zaryzykować twierdzenie, że to swoista
wersja kombi. Za takim określeniem przemawia także bagażnik, większy od
fiesty o 50 litrów. Można go powiększać składając tylną kanapę. O ile nie
kupimy wersji ciężarowej, w której kratka i przykręcony zamiast środkowego
miejsca tylnej kanapy podłokietnik praktycznie uniemożliwiają kształtowanie
wnętrza. Atrakcyjnym elementem jest przedni fotel pasażera, pod którym
jest schowek. Ma on też oparcie, które można złożyć jednym ruchem ręki
i przekształcić w stoliczek.
Ford fusion jest wyższy od fiesty. Bardziej pionowa jest pozycja siedzenia,
więc wokół pozostaje trochę więcej miejsca. Wyższe nadwozie pochyla się
przy gwałtowniejszych zakrętach. Przydatne są więc rozbudowane boczne poduszki,
dające dobre trzymanie na zakrętach. Niestety gorzej wypada siedzenie.
W samochodzie, którym jeździłem była regulacja pochylenia siedziska, więc
można było ustawić dobrze podparcie ud, czyli wzdłuż auta, ale w poprzek
jest dość niestabilne. Minusem przedniego fotela jest także trochę zbyt
mocno do tyłu odchylone oparcie.
Fusion został wyposażony w większe, piętnastocalowe koła. Pomaga to
pokonywać nierówności terenu. Szukając pleneru do zdjęć zjechałem na drogi
gruntowe w rejonie Morska, w Jurze Krakowsko - Częstochowskiej. Fusion
przejechał przez bitą drogę miękko i bez twardych uderzeń. Podczas jazdy
z większą prędkością asfaltowymi drogami czułem się bezpiecznie. Samochód
przechodził zakręty pewnie, mimo, że wyższe nadwozie przechylało się wyraźnie.
Podstawowym silnikiem fusion jest benzynowa jednostka 1,4 l. Auto z
tym silnikiem prowadziło mi się bardzo dobrze. Był bardziej dynamiczny
i elastyczny niż się spodziewałem. Przyspieszanie i wyprzedzanie nie stanowiły
problemów. Tylko przy ruszaniu z miejsca (np. przy włączaniu się do ruchu)
musiałem pamiętać, żeby szybko dać więcej obrotów, bo przy niskich obrotach
auto ruszało niezbyt szybko. Nieprzyjemnym zaskoczeniem było spalanie,
sięgające średnio 10 l. Przedstawiciele Forda zapewniali mnie, że to tylko
kwestia początkowego okresu, zanim silnik nieco się dotrze. Testowane przez
nas auta miały na licznikach zaledwie kilkaset kilometrów.
Ponadto dostępny jest stukonny silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i
turbodiesel TDCi o pojemności 1,4 l i mocy 68 KM. Stukonny silnik benzynowy
rozpędza samochód do 100 km/h w 10,9 sekundy, sięgając maksymalnie 178
km/h. W przypadku turbodiesla prędkość maksymalna wynosi 159 km/h, a przyspieszenie
15.6 sekundy. Za to średnie spalanie to tylko 3,9 litra/100 km.
Pozytywnym zaskoczeniem są ceny. Najtańszy fusion kosztuje 40 900 złotych.
W porównaniu z innymi pojemniejszymi wersjami aut klasy B to bardzo atrakcyjna
cena. Nie ma jednak nic za darmo - wyposażenie seryjne najprostszej wersji
nie jest zbyt bogate.
FUSION I INNI - DANE TECHNICZNE
Trudno porównać forda fusion z innymi samochodami, bo to dość nietypowe
auto. Wybrałem więc inne, także dość nietypowe auta, zbudowane na bazie
samochodów segmentu B.

modelford fusiontoyota yaris versoopel meriva
silnik1,4i Duratec1,3 VVT-i1,6 8V
moc (KM)808687
maks. moment obr (Nm)124124138
prędkość maks. (km/h)163165170
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s)13,711,914,5
średnie spalanie (l/100 km)6,56,57,8
pojemność bagażnika (l)335/1175390/2160350/1410
wyposażenie1 x BAG2 x ABG, ABS2 x ABG
cena (tys zł)416350

ABG - poduszka powietrzna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #3

Makita

Makita HP457DWE

911,99 zł658,00 zł-28%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie