Nowy Ford Fiesta będzie miał także wersję terenową. A przynajmniej chcącą sprawiać takie wrażenie. W rzeczywistości to miejski samochodzik, który dzięki kwadratowemu nadwoziu SUV-a ma przestronniejsze wnętrze.W ostatnich latach rozkwit przeżywają różne samochodowe "dziwactwa". Zamiast hatchbacków klienci wolą minivany, zamiast klasycznych terenowców - SUV-y. Ogólnie mówiąc samochodowe segmenty, według stylistycznych purystów "kundleją", a według klientów dopasowują się do ich potrzeb. Producenci łączą więc najbardziej pożądane i wychwalane cechy poszczególnych rodzajów aut w jedno.
Takie przeznaczenie sugeruje dość kanciasta bryła auta. Na razie jednak napędzane są tylko przednie koła. Ford uznał, że napęd 4x4 jest za drogi i w tej klasie niewiele osób zdecyduje się na taki samochód. Bo mimo agresywniejszego wyglądu fusion, podobnie jak fiesta ma być propozycją dla młodych rodzin z jednym lub dwoma małymi dziećmi. Ford chciałby także, aby podobnie jak dotąd w przypadku fiesty, ok. 60 proc. tych aut kupowały kobiety. Konstruując tą wersję fiesty pomyślano raczej o miejskiej niż np. podzwrotnikowej dżungli. Do niej też dostosowano pracę zawieszenia. Fusion ma być samochodem do miasta, umożliwiającym weekendowe wyjazdy, podczas których raczej nie zjeżdżamy z ubitych dróg.
Fusion jest nieco dłuższy (o 10 cm) i wyższy (o 8 cm) od fiesty, co pozwoliło na powiększenie bagażnika i wnętrza. Pięcioosobowa kabina zyskała własny, różny od fiesty wygląd, łącznie z deską rozdzielczą. Wygląda dość prosto, ale przez to solidnie. Podobnie zresztą jak całość wysokiego nadwozia.
Kwadratowy kształt SUV-a pozwolił na stworzenie obszerniejszego wnętrza, niż w standardowych autach klasy fiesty. Nieskomplikowana i dość kanciasta deska rozdzielcza to jakby kolejny element stylizacji na "twardego terenowca".
Większe auto ma też być bezpieczniejsze. Ma na wszystkich miejscach trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i dwufazowe poduszki powietrzne. W opcjach są dostępne boczne poduszki powietrzne i kurtyna.
Wysoki, kwadratowy tył auta mieści dość duży bagażnik, mający w podstawowej wersji pojemność 337 l (w klasie fiesty, fabii i punto standard to ok. 280 l).
Pojemność bagażnika można zwiększyć przez złożenie dzielonej tylnej kanapy. A jeżeli trzeba, można też złożyć oparcie przedniego fotela i zmieścić nawet długie przedmioty. Wchodzące w zderzak tylne drzwi ułatwiają ładowanie auta.
Fusion jest gotowy na wszystko - rodzinę, przyjaciół, zakupy, wózki dziecięce i inwalidzkie, a także walizki na weekendowy wyjazd - mówi Paul Butcher, nadzorujący tworzenie wnętrza samochodu.
Prostota wyposażenia i stylizacji wnętrza może za to pozwolić skalkulować cenę na niskim poziomie. Tego jednak dowiemy się jesienią, bo dopiero wówczas fusion zacznie wchodzić na europejskie rynki.
Dane techniczne
silnik | 1,4 16V | 1,6 16V | 1,4 TDCi |
moc (KM) | 80 | 100 | 68 |
maks. moment obr. (Nm) | 124 | 146 | 160 |
prędkość maks. (km/h) | 163 | 178 | 158 |
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 13,7 | 10,9 | 15,5 |
średnie spalanie (l/100 km) | 6,5 | 6,6 | 4,4 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?