Ford Focus

Jacek Dobkowski
Udostępnij:
Focus - konstrukcja, która się nie starzeje

Wśród aut kompaktowych propozycja Forda wyróżnia się zachowaniem na drodze. Także do wyposażenia wersji 100 i X100 nie można mieć zastrzeżeń.


Ford Focus

Pięciodrzwiowe Focusy, jak na zdjęciu, sprzedają się
zdecydowanie lepiej niż trzydrzwiowe. Pozostałe
dwie wersje nadwoziowe to sedan i kombi (najdroższe)
Fot. Eugeniusz Rudzki

Bez wątpienia Focus to jeden z bardziej udanych pojazdów Forda w ostatnich latach. Jako pierwszy w historii zdobył tytuł Samochodu Roku i w Europie, i w Stanach Zjednoczonych. To nie mógł być przypadek. Pojawił się na rynku w 1998 roku, a więc pięć lat temu, a nadal stanowi - w opinii wielu dziennikarzy motoryzacyjnych - wzór w klasie średniej niższej pod względem właściwości jezdnych.
Podróż Focusem rzeczywiście może dostarczyć wielu przyjemnych wrażeń. Auto wręcz samo wchodzi w zakręty i nie chce się w nich przechylać. Zawieszenie jest tak dobre, że nawet przednie fotele, o stosunkowo słabym wyprofilowaniu, nie przeszkadzają w podróży. Nie trzeba przytrzymywać się kierownicy na szybko branych łukach.
Wahacze!
Tajemnica tak dobrego prowadzenia przednionapędowego wozu tkwi przede wszystkim w tylnym zawieszeniu. W tej klasie standardem, powielanym w dziesiątkach konstrukcji, jest belka skrętna. Tymczasem w Focusie z tyłu znalazło się wielowahaczowe zawieszenie wzięte z Mondeo kombi (pierwszej generacji). Taki układ jest droższy, bardziej skomplikowany, ale zapewnia precyzyjne prowadzenie kół, dobrą izolację nadwozia od drgań układu jezdnego, a także stosunkowo wysoki komfort podróżowania.
- Chcieliśmy, żeby Ford Focus pod każdym względem przewyższał swoich konkurentów i był przy tym fantastyczny w prowadzeniu - skomentował Michael Kleczka, szef zespołu konstruktorów układu jezdnego Focusa.
W sam raz
- Sprzedaje się świetnie - mówi Andrzej Pietrzak, dyrektor handlowy dealera Forda w Olsztynie. - Widocznie ludzie w Polsce muszą długo przyzwyczajać się do danego modelu. Poza tym bogato wyposażone auto segmentu C znakomicie spełnia potrzeby polskiej rodziny. Może ktoś i chciałby mieć większy samochód. Kupując Focusa wyda mniej, a wyposażenie będzie miał bardzo bogate.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie