Ford Focus

Jacek Dobkowski
Focus - konstrukcja, która się nie starzeje

Wśród aut kompaktowych propozycja Forda wyróżnia się zachowaniem na drodze. Także do wyposażenia wersji 100 i X100 nie można mieć zastrzeżeń.


Ford Focus

Pięciodrzwiowe Focusy, jak na zdjęciu, sprzedają się
zdecydowanie lepiej niż trzydrzwiowe. Pozostałe
dwie wersje nadwoziowe to sedan i kombi (najdroższe)
Fot. Eugeniusz Rudzki

Bez wątpienia Focus to jeden z bardziej udanych pojazdów Forda w ostatnich latach. Jako pierwszy w historii zdobył tytuł Samochodu Roku i w Europie, i w Stanach Zjednoczonych. To nie mógł być przypadek. Pojawił się na rynku w 1998 roku, a więc pięć lat temu, a nadal stanowi - w opinii wielu dziennikarzy motoryzacyjnych - wzór w klasie średniej niższej pod względem właściwości jezdnych.
Podróż Focusem rzeczywiście może dostarczyć wielu przyjemnych wrażeń. Auto wręcz samo wchodzi w zakręty i nie chce się w nich przechylać. Zawieszenie jest tak dobre, że nawet przednie fotele, o stosunkowo słabym wyprofilowaniu, nie przeszkadzają w podróży. Nie trzeba przytrzymywać się kierownicy na szybko branych łukach.
Wahacze!
Tajemnica tak dobrego prowadzenia przednionapędowego wozu tkwi przede wszystkim w tylnym zawieszeniu. W tej klasie standardem, powielanym w dziesiątkach konstrukcji, jest belka skrętna. Tymczasem w Focusie z tyłu znalazło się wielowahaczowe zawieszenie wzięte z Mondeo kombi (pierwszej generacji). Taki układ jest droższy, bardziej skomplikowany, ale zapewnia precyzyjne prowadzenie kół, dobrą izolację nadwozia od drgań układu jezdnego, a także stosunkowo wysoki komfort podróżowania.
- Chcieliśmy, żeby Ford Focus pod każdym względem przewyższał swoich konkurentów i był przy tym fantastyczny w prowadzeniu - skomentował Michael Kleczka, szef zespołu konstruktorów układu jezdnego Focusa.
W sam raz
- Sprzedaje się świetnie - mówi Andrzej Pietrzak, dyrektor handlowy dealera Forda w Olsztynie. - Widocznie ludzie w Polsce muszą długo przyzwyczajać się do danego modelu. Poza tym bogato wyposażone auto segmentu C znakomicie spełnia potrzeby polskiej rodziny. Może ktoś i chciałby mieć większy samochód. Kupując Focusa wyda mniej, a wyposażenie będzie miał bardzo bogate.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty