Ford Focus ST 170

(w)
Udostępnij:
Kompakt dla sportowców

Dość długo Ford kazał czekać amatorom szybkich aut kompaktowych na takie właśnie wydanie swojego przeboju w tym segmencie - Focusa. Auto oznaczone ST170 to zapowiedź jeszcze szybszego Focusa - RS. Na naszym rynku ten pierwszy powinien pojawić się za około 2 miesiące, na drugiego trzeba będzie poczekać trochę dłużej.Pomysł był prosty - na bazie znakomicie przyjętego na rynku kompaktu stworzyć auto o charakterze sportowym, nadające się do jazdy na co dzień.
Silnik modelu ST170 bazuje na 2-litrowej jednostce, która w Focusie Trend osiąga moc 130 KM. Wersja ST ma 173 KM, a 85 proc. maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 2200 obr./min. Nowa jest głowica z powiększonymi kanałami i większymi zaworami dolotowymi oraz "ostrzejszymi" wałkami rozrządu, kolektor dolotowy ma zmienną geometrię. Inny niż w słabszych focusach jest układ wydechowy, zastosowano specjalne tłoki i korbowody oraz zmieniony filtr powietrza.
Silnik napędza przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej.
Hamulce też wzmocniono. Z przodu są tarcze o średnicy 300 mm i 280 mm z tyłu, czterokanałowy ABS i system kontroli trakcji montowane są seryjnie, ESP można dostać za dopłatą. Według producenta, Focus ST170 hamuje ze 100 km/h do zera na dystansie około 36 metrów. To już mniej ważne, ale można do tego auta zamówić ksenonowe reflektory, zestaw audio z subwooferem i przednie fotele Recaro (szkoda, że nie w serii). Subtelne ozdoby w kabinie, szczególnie białe zegary i metalowo-gumowe nakładki na pedały podkreślają sportowy charakter auta. Z zewnątrz w oczy rzucają się piękne, 17-calowe felgi z lekkich stopów, nieco inny kształt zderzaków i chromowana końcówka wydechu.
Prędkość maksymalna to wg producenta 215 km/h, sprint od 0 do 100 km/h trwa 8,2 sek. Może te liczby nie porażają, ale to znacznie lepsze wyniki niż w przypadku 130-konnej wersji, która do niedawna musiała pełnić rolę flagowej.
Dwa sportowe hatchbacki - Renault Clio Sport i Honda Civic Type R, już zadomowione na naszym rynku, zyskają wkrótce groźnego rywala. Jeśli tylko jego cena będzie niższa od 90 tysięcy złotych, będzie bardzo ciekawie… A przecież później pojawi się 220-konny Focus RS.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie