Ford Focus ST 170

(w)
Kompakt dla sportowców

Dość długo Ford kazał czekać amatorom szybkich aut kompaktowych na takie właśnie wydanie swojego przeboju w tym segmencie - Focusa. Auto oznaczone ST170 to zapowiedź jeszcze szybszego Focusa - RS. Na naszym rynku ten pierwszy powinien pojawić się za około 2 miesiące, na drugiego trzeba będzie poczekać trochę dłużej.Pomysł był prosty - na bazie znakomicie przyjętego na rynku kompaktu stworzyć auto o charakterze sportowym, nadające się do jazdy na co dzień.
Silnik modelu ST170 bazuje na 2-litrowej jednostce, która w Focusie Trend osiąga moc 130 KM. Wersja ST ma 173 KM, a 85 proc. maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 2200 obr./min. Nowa jest głowica z powiększonymi kanałami i większymi zaworami dolotowymi oraz "ostrzejszymi" wałkami rozrządu, kolektor dolotowy ma zmienną geometrię. Inny niż w słabszych focusach jest układ wydechowy, zastosowano specjalne tłoki i korbowody oraz zmieniony filtr powietrza.
Silnik napędza przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej.
Hamulce też wzmocniono. Z przodu są tarcze o średnicy 300 mm i 280 mm z tyłu, czterokanałowy ABS i system kontroli trakcji montowane są seryjnie, ESP można dostać za dopłatą. Według producenta, Focus ST170 hamuje ze 100 km/h do zera na dystansie około 36 metrów. To już mniej ważne, ale można do tego auta zamówić ksenonowe reflektory, zestaw audio z subwooferem i przednie fotele Recaro (szkoda, że nie w serii). Subtelne ozdoby w kabinie, szczególnie białe zegary i metalowo-gumowe nakładki na pedały podkreślają sportowy charakter auta. Z zewnątrz w oczy rzucają się piękne, 17-calowe felgi z lekkich stopów, nieco inny kształt zderzaków i chromowana końcówka wydechu.
Prędkość maksymalna to wg producenta 215 km/h, sprint od 0 do 100 km/h trwa 8,2 sek. Może te liczby nie porażają, ale to znacznie lepsze wyniki niż w przypadku 130-konnej wersji, która do niedawna musiała pełnić rolę flagowej.
Dwa sportowe hatchbacki - Renault Clio Sport i Honda Civic Type R, już zadomowione na naszym rynku, zyskają wkrótce groźnego rywala. Jeśli tylko jego cena będzie niższa od 90 tysięcy złotych, będzie bardzo ciekawie… A przecież później pojawi się 220-konny Focus RS.

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty