Ford Focus 2.0 Trend

Witold Blady
Czterocylindrowa jednostka Focusa zapewnia autu całkiem niezłe osiągi...

|
|
|

Ford Focus 2.0 Trend

Prawie jak coupe
Focus Trend, bo tak oznaczona jest usportowiona odmiana nowego Forda, jest w naszym kraju oferowany z jednym tylko trzydrzwiowym nadwoziem. Wsiadanie do tyłu jest w tego typu autach nieco kłopotliwe, przesunięty do tyłu środkowy słupek powoduje także kłopoty z sięgnięciem po pas bezpieczeństwa - szkoda, że nie pomyślano, by zamontować eliminujący te problemy wysięgnik. Na szczęście to jedyny zarzut do ergonomii Focusa.
Silnik
Czterocylindrowa jednostka Focusa zapewnia autu całkiem niezłe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sek, zaś prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Silnik po przekroczeniu 3 tys. obr. staje się nieprzyjemnie głośny. Ostra jazda powoduje także raptowne pogorszenie humoru na stacji benzynowej - Focus 2.0 potrafi spalić nawet 15 litrów benzyny na 100 km. Na szczęście nieco łagodniejsze traktowanie pedału gazu od razu procentuje spadkiem zużycia paliwa do akceptowalnych 9-11 l.
Wyposażenie
Standardem jest poduszka gazowa dla kierowcy. Za poduszkę dla pasażera trzeba dopłacić 1000 zł, zaś za airbagi boczne kolejne 650 zł. ABS kosztuje 1900 zł, można także wybrać pakiet: airbag pasażera i ABS za 2400 zł. Poza poduszką kierowcy, do standardu należą elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, centralne ryglowanie zamków, wspomaganie układu kierowniczego, radio, halogeny i immobiliser.
Nadwozie
Choć Focus nie jest pierwszym autem linii New Edge Design, jego ostre linie ciągle szokują. W tym samochodzie wszystko jest nietypowe - od kształtu przednich reflektorów, przez agresywne nadkola, aż do tylnych świateł umieszczonych wysoko w słupkach. Do wyboru są cztery warianty nadwozia - kombi, czterodrzwiowy sedan i dwa hatchbacki: trzy- i pięciodrzwiowy. Nam najbardziej przypadł do gustu trzydrzwiowy hatchback. W planach Forda są także kabriolet i minivan na bazie Focusa, ale żaden z nich nie pojawi się na rynku wcześniej niż w 2001 roku.
Wnętrze
Focus to pierwszy samochód, w którym pokrywę silnika otwiera się... kluczykiem. Zamek ukryto pod znaczkiem Forda na atrapie. Podobno dzięki temu rozwiązaniu obniżono stawki ubezpieczeń Focusa np. w Niemczech. W Polsce nie słychać na razie o podobnych posunięciach firm asekuracyjnych.
Przycisk otwierania klapy bagażnika umieszczono nietypowo, bo po lewej stronie kierownicy, tuż obok wskaźników. Standardowym wyposażeniem każdego Focusa jest radioodtwarzacz. Można z niego zrezygnować (cena auta spadnie wówczas o 700 zł) lub zamówić za dopłatą droższe radio. Jak przystało na auto o zacięciu sportowym, Focus Trend ma kierownicę pokrytą skórą.
Porównanie Forda Focusa 2.0 z konkurentami**Wyposażenie (S - standard, O - opcja)**

ModelFord Focus 2.0Opel Astra 2.0Renault Megane Coupe 2.0
ABSOSS
Airbag kierowca/pasażerS/OS/SS/S
Poduszki boczneOOS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybySSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioSSO
KlimatyzacjaOSS
Aluminiowe felgiOSS

Osiągi i pozostałe dane

ModelFord Focus 2.0Opel Astra 2.0Renault Megane Coupe 2.0
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)198919981998
Moc maks. (KM)130136140
Maks. moment obrotowy (Nm)174188200
Skrzynia biegówmanual., pięciobiegowa--
Hamulce przednie/tylnetarczowe/tarczowe--
Średnica zawracania (m)-10,810,7
Objętość bagażnika (dm sześc.)370290-
Długość (mm)415241103930
Szerokość (mm)169917101700
Wysokość (mm)143014201370
Rozstaw osi (mm)261526102470
Masa własna (kg)114611701135
Ładowność (kg)494525420
Prędkość maksymalna (km/h)201208213
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)9,298,6

Zużycie paliwa (l/100 km)

ModelFord Focus 2.0Opel Astra 2.0Renault Megane Coupe 2.0
Miasto11,811,710,2
Poza miastem5,66,36,1
Średnie8,9-7,6
od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty