Ford Focus 2.0 Trend

Witold Blady
Udostępnij:
Czterocylindrowa jednostka Focusa zapewnia autu całkiem niezłe osiągi...

|
|
| Prawie jak coupe
Focus Trend, bo tak oznaczona jest usportowiona odmiana nowego Forda, jest w naszym kraju oferowany z jednym tylko trzydrzwiowym nadwoziem. Wsiadanie do tyłu jest w tego typu autach nieco kłopotliwe, przesunięty do tyłu środkowy słupek powoduje także kłopoty z sięgnięciem po pas bezpieczeństwa - szkoda, że nie pomyślano, by zamontować eliminujący te problemy wysięgnik. Na szczęście to jedyny zarzut do ergonomii Focusa.
Silnik
Czterocylindrowa jednostka Focusa zapewnia autu całkiem niezłe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sek, zaś prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Silnik po przekroczeniu 3 tys. obr. staje się nieprzyjemnie głośny. Ostra jazda powoduje także raptowne pogorszenie humoru na stacji benzynowej - Focus 2.0 potrafi spalić nawet 15 litrów benzyny na 100 km. Na szczęście nieco łagodniejsze traktowanie pedału gazu od razu procentuje spadkiem zużycia paliwa do akceptowalnych 9-11 l.
Wyposażenie
Standardem jest poduszka gazowa dla kierowcy. Za poduszkę dla pasażera trzeba dopłacić 1000 zł, zaś za airbagi boczne kolejne 650 zł. ABS kosztuje 1900 zł, można także wybrać pakiet: airbag pasażera i ABS za 2400 zł. Poza poduszką kierowcy, do standardu należą elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, centralne ryglowanie zamków, wspomaganie układu kierowniczego, radio, halogeny i immobiliser.
Nadwozie
Choć Focus nie jest pierwszym autem linii New Edge Design, jego ostre linie ciągle szokują. W tym samochodzie wszystko jest nietypowe - od kształtu przednich reflektorów, przez agresywne nadkola, aż do tylnych świateł umieszczonych wysoko w słupkach. Do wyboru są cztery warianty nadwozia - kombi, czterodrzwiowy sedan i dwa hatchbacki: trzy- i pięciodrzwiowy. Nam najbardziej przypadł do gustu trzydrzwiowy hatchback. W planach Forda są także kabriolet i minivan na bazie Focusa, ale żaden z nich nie pojawi się na rynku wcześniej niż w 2001 roku.
Wnętrze
Focus to pierwszy samochód, w którym pokrywę silnika otwiera się... kluczykiem. Zamek ukryto pod znaczkiem Forda na atrapie. Podobno dzięki temu rozwiązaniu obniżono stawki ubezpieczeń Focusa np. w Niemczech. W Polsce nie słychać na razie o podobnych posunięciach firm asekuracyjnych.
Przycisk otwierania klapy bagażnika umieszczono nietypowo, bo po lewej stronie kierownicy, tuż obok wskaźników. Standardowym wyposażeniem każdego Focusa jest radioodtwarzacz. Można z niego zrezygnować (cena auta spadnie wówczas o 700 zł) lub zamówić za dopłatą droższe radio. Jak przystało na auto o zacięciu sportowym, Focus Trend ma kierownicę pokrytą skórą.
Porównanie Forda Focusa 2.0 z konkurentami**Wyposażenie (S - standard, O - opcja)**

ModelFord Focus 2.0Opel Astra 2.0Renault Megane Coupe 2.0
ABSOSS
Airbag kierowca/pasażerS/OS/SS/S
Poduszki boczneOOS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybySSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioSSO
KlimatyzacjaOSS
Aluminiowe felgiOSS

Osiągi i pozostałe dane

ModelFord Focus 2.0Opel Astra 2.0Renault Megane Coupe 2.0
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)198919981998
Moc maks. (KM)130136140
Maks. moment obrotowy (Nm)174188200
Skrzynia biegówmanual., pięciobiegowa--
Hamulce przednie/tylnetarczowe/tarczowe--
Średnica zawracania (m)-10,810,7
Objętość bagażnika (dm sześc.)370290-
Długość (mm)415241103930
Szerokość (mm)169917101700
Wysokość (mm)143014201370
Rozstaw osi (mm)261526102470
Masa własna (kg)114611701135
Ładowność (kg)494525420
Prędkość maksymalna (km/h)201208213
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)9,298,6

Zużycie paliwa (l/100 km)

ModelFord Focus 2.0Opel Astra 2.0Renault Megane Coupe 2.0
Miasto11,811,710,2
Poza miastem5,66,36,1
Średnie8,9-7,6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie