Ford Fiesta ST RX. Szybszy od bolidu Formuły 1

(ip)
Ford Fiesta ST RXWyglądem niewiele różni się od seryjnej Fiesty, a to jedna z najszybszych wyścigówek świata. Moc ponad 600 koni mechanicznych i potężna turbosprężarka sprawiają, że samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h  w niecałe 2 sekundy, czyli szybciej, niż bolid F1.Fot. materiały prasowe
Ford Fiesta ST RXWyglądem niewiele różni się od seryjnej Fiesty, a to jedna z najszybszych wyścigówek świata. Moc ponad 600 koni mechanicznych i potężna turbosprężarka sprawiają, że samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 2 sekundy, czyli szybciej, niż bolid F1.Fot. materiały prasowe
Udostępnij:
Wyglądem niewiele różni się od seryjnej Fiesty, a to jedna z najszybszych wyścigówek świata. Moc ponad 600 koni mechanicznych i potężna turbosprężarka sprawiają, że samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 2 sekundy, czyli szybciej, niż bolid F1.

T

Ford Fiesta ST RXWyglądem niewiele różni się od seryjnej Fiesty, a to jedna z najszybszych wyścigówek świata. Moc ponad 600 koni mechanicznych i potężna
Ford Fiesta ST RX

Wyglądem niewiele różni się od seryjnej Fiesty, a to jedna z najszybszych wyścigówek świata. Moc ponad 600 koni mechanicznych i potężna turbosprężarka sprawiają, że samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 2 sekundy, czyli szybciej, niż bolid F1.

Fot. materiały prasowe

akim pojazdem Martin Kaczmarski startuje w tegorocznych Mistrzostwach Europy FIA Rallycross w najwyższej klasie pojazdów – Supercar. Został on zbudowany w szwedzkim warsztacie Olsbergs MSE Sweden, który specjalizuje się w konstruowaniu sportowych aut na bazie Fordów. Pracują w nim takie osobistości „z branży”, jak Marcus Gronholm czy Andreas Eriksson.

- Mój nowy samochód, Fiesta ST RX, to prawdziwa bestia. Testujemy go regularnie od początku marca, jesteśmy już po pierwszych zawodach i za każdym razem czymś mnie zaskakuje. 600 KM wyciągnięte z dwulitrowego silnika i potężna turbosprężarka robią swoje. Nie licząc dragsterów, samochody kategorii Supercar do rallycrossu to najlepiej przyśpieszające pojazdy na Świecie. Przeciążenia są takie, że naprawdę robi się ciemno przed oczami – wyjaśnia Martin.

Rallycross, czyli dyscyplina do której przeznaczona jest ta bestia, to bezpośrednia walka kierowców w krótkich, ale ostrych wyścigach rozgrywanych w większości na zamkniętych torach. Rywalizacja „bok w bok” oraz kontakt pomiędzy samochodami sprawia, że jest to obecnie jedna z najbardziej emocjonujących i widowiskowych odmian motorsportu. Rallycrossowe szaleństwo powoli ogarnia kolejne kraje, a w zawodach tego typu biorą udział światowej klasy kierowcy jak Petter Solberg, Sebastien Loeb czy Ken Block.

Martin Kaczmarski to polski kierowca rajdowy i wyścigowy młodego pokolenia. W latach 2013-2014 startował w Pucharze Świata FIA samochodów terenowych Cross Country regularnie zajmując miejsca na podium. W styczniu 2014 roku w wieku 23 lat wystartował w Rajdzie Dakar, w którym zajął 9. miejsce. Od 2015 roku ściga się w Rallycrossie - początkowo w lżejszej klasie RX Lites, w której zajął miejsce w pierwszej 10. klasyfikacji generalnej sezonu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie