Pokazana po raz pierwszy, jeszcze przed globalnym publicznym debiutem na Geneva Motor Show, Fiesta ST nowej generacji dysponuje mocą 200 KM i maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm, a szacowany czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi 6,7 sekundy. Zupełnie nowy silnik 1,5 l EcoBoost wyposażono w takie rozwiązania, jak turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu, co pozwoliło na maksymalizację osiągów, przy jednoczesnej minimalizacji zużycia paliwa.
Trzecia generacja Fiesty ST będzie pierwszym modelem Ford Performance napędzanym trzycylindrowym silnikiem, będzie też pierwszym modelem Fiesty ST wyposażonym w wybór trybu jazdy, który umożliwia skonfigurowanie charakterystyk silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności według ustawień Normal, Sport oraz Track.
Wybór trybu jazdy będzie miał także wpływ na działanie elektronicznego systemu wzmacniania dźwięku (Electronic Sound Enhancement - ESE) stanowiącego wyposażenie Fiesty ST, spowoduje także zmianę ustawień aktywnego zaworu sterowania brzmieniem układu wydechowego.
Od wejścia na rynek na początku 2018 roku samochód będzie dostępny w trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej wersji nadwozia, nowa generacja Fiesty ST będzie też oferowana z większą gamą opcji wykończenia wnętrza i personalizacji samochodu, niż było to wcześniej. Mocna, charakterystyczna stylizacja nadwozia obejmuje inspirowaną rozwiązaniami wyścigowymi kratkę wlotu powietrza i ekskluzywne 18-calowe aluminiowe obręcze kół.
Warto wiedzieć: Fałszywe oferty. W sieci grasują oszuści!
Źródło: TVN Turbo/x-news
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?