Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford Fiesta 1,25 Ambiente

Zdzisław Podbielski
Pojazd zawdzięcza dobrą dynamikę, nawet, gdy jest obciążony 4. osobami, nowoczesnemu silnikowi. Chcąc z tej dynamiki korzystać, musimy się liczyć ze wzmożonym hałasem.

Odmłodzona i... droga
Awangardowy, z racji kształtu nadwozia, model Ka nie odebrał Fieście czołowej pozycji wśród fordów oferowanych w Europie. Fiesta zdołała bowiem przekonać pokolenia nabywców do swoich walorów techniczno-użytkowych.

Ford Fiesta 1,25 Ambiente

Ostatnia modernizacja przeprowadzona w 2000 roku objęła wygląd nadwozia i to tylko jego przedniej części. Ten kosmetyczny zabieg spowodował zmianę kształtu przednich błotników i pokrywy komory silnika, zderzaków, reflektorów, które otrzymały wygląd trapezu. Inne elementy nadwozia pozostawiono bez zmian.
Wnętrze
Zostało zmodernizowane 4 lata temu, ale deska rozdzielcza dwukolorowa w dalszym ciągu jest nowoczesna, ma ciekawą stylizację z wgłębieniem przed pasażerem. Wgłębienie deski rozdziel- czej okazuje się bardzo przydatne, gdyż siedzący z przodu pasażer może przesunąć fotel tak, aby siedząca za nim osoba miała miejsce na nogi; o podobnym udogodnieniu nie może marzyć pasażer za kierowcą. We wnętrzu są liczne miejsca na podręczne przedmioty, ale tylko z przodu. W desce rozdzielczej, mimo zamontowania poduszki powietrznej pasażera, wygospodarowano miejsce na schowek. Poza nowoczesnym ukształtowaniem deski rozdzielczej, wystrój wnętrza raczej nie zachwyca i odnosimy wrażenie przeby- wania w "starzejącym" się samochodzie. Takie wrażenie odbierają przede wszystkim pasażerowie jadący z tyłu. Kanapa tylna jest niewygodna - ma płaskie oparcie i krótkie siedzisko.
Uniwersalne nadwozie
Samochody występujące w tzw. segmencie B mają przede wszystkim 2-bryłowe nadwozia. Uniwersalność tych nadwozi polega na możliwości powiększenia przestrzeni bagażowej i łatwym do niej dostępie. Po uniesieniu pokrywy bagażnika odsłaniamy olbrzymi otwór zwężony tylko kloszami lamp. Wydaje się, że bagażnik ma dużą objętość. W rzeczywistości tę objętość ograniczają osłony kół i wysokich elementów zawieszenia. Mimo to pojemność bagażnika wynosi 250Đl, a po złożeniu tylnego siedzenia uzyskujemy przestrzeń - 930 l. Konstruktor chyba rozmyślnie zrezygnował z uchwytu do unoszenia pokrywy bagażnika - a szkoda, bo używanie tylko kluczyka jest niewygodne.
Dynamiczny samochód
Natomiast przy ruchu jednostajnym, do prędkości ok. 100 km/h silnik pracuje cicho. Jadąc z większą prędkością, słychać nie tylko silnik, ale i strugi powietrza opływające nadwozie.
Wyposażenie i cena
Fiesta nie wyróżnia się bogatym wyposażeniem podstawowym. Otrzymujemy: immobiliser, dzielone oparcie kanapy tylnej, regulację świateł przednich, poduszkę powietrzną kierowcy, zderzaki w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby i wspomaganie kierownicy. W tym podstawowym wyposażeniu 5-drzwiowa Fiesta kosztuje około 40 000 zł. To dużo.
Dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3)4/1242
Moc maks. (KM - obr./min)75-5200
Moment obrotowy (Nm-obr./min)110-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)13,0
Prędkość maksymalna (km/h)170
Zużycie paliwa: miasto/poza (l/100 km)8,7/5,8
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm)383 x 163 x 132
Rozstaw osi (cm)244,6
Masa własna (kg)od 947 do 1086
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty