Ford Fiesta 1,25 Ambiente

Zdzisław Podbielski
Pojazd zawdzięcza dobrą dynamikę, nawet, gdy jest obciążony 4. osobami, nowoczesnemu silnikowi. Chcąc z tej dynamiki korzystać, musimy się liczyć ze wzmożonym hałasem.

Odmłodzona i... droga
Awangardowy, z racji kształtu nadwozia, model Ka nie odebrał Fieście czołowej pozycji wśród fordów oferowanych w Europie. Fiesta zdołała bowiem przekonać pokolenia nabywców do swoich walorów techniczno-użytkowych.

Ford Fiesta 1,25 Ambiente

Ostatnia modernizacja przeprowadzona w 2000 roku objęła wygląd nadwozia i to tylko jego przedniej części. Ten kosmetyczny zabieg spowodował zmianę kształtu przednich błotników i pokrywy komory silnika, zderzaków, reflektorów, które otrzymały wygląd trapezu. Inne elementy nadwozia pozostawiono bez zmian.
Wnętrze
Zostało zmodernizowane 4 lata temu, ale deska rozdzielcza dwukolorowa w dalszym ciągu jest nowoczesna, ma ciekawą stylizację z wgłębieniem przed pasażerem. Wgłębienie deski rozdziel- czej okazuje się bardzo przydatne, gdyż siedzący z przodu pasażer może przesunąć fotel tak, aby siedząca za nim osoba miała miejsce na nogi; o podobnym udogodnieniu nie może marzyć pasażer za kierowcą. We wnętrzu są liczne miejsca na podręczne przedmioty, ale tylko z przodu. W desce rozdzielczej, mimo zamontowania poduszki powietrznej pasażera, wygospodarowano miejsce na schowek. Poza nowoczesnym ukształtowaniem deski rozdzielczej, wystrój wnętrza raczej nie zachwyca i odnosimy wrażenie przeby- wania w "starzejącym" się samochodzie. Takie wrażenie odbierają przede wszystkim pasażerowie jadący z tyłu. Kanapa tylna jest niewygodna - ma płaskie oparcie i krótkie siedzisko.
Uniwersalne nadwozie
Samochody występujące w tzw. segmencie B mają przede wszystkim 2-bryłowe nadwozia. Uniwersalność tych nadwozi polega na możliwości powiększenia przestrzeni bagażowej i łatwym do niej dostępie. Po uniesieniu pokrywy bagażnika odsłaniamy olbrzymi otwór zwężony tylko kloszami lamp. Wydaje się, że bagażnik ma dużą objętość. W rzeczywistości tę objętość ograniczają osłony kół i wysokich elementów zawieszenia. Mimo to pojemność bagażnika wynosi 250Đl, a po złożeniu tylnego siedzenia uzyskujemy przestrzeń - 930 l. Konstruktor chyba rozmyślnie zrezygnował z uchwytu do unoszenia pokrywy bagażnika - a szkoda, bo używanie tylko kluczyka jest niewygodne.
Dynamiczny samochód
Natomiast przy ruchu jednostajnym, do prędkości ok. 100 km/h silnik pracuje cicho. Jadąc z większą prędkością, słychać nie tylko silnik, ale i strugi powietrza opływające nadwozie.
Wyposażenie i cena
Fiesta nie wyróżnia się bogatym wyposażeniem podstawowym. Otrzymujemy: immobiliser, dzielone oparcie kanapy tylnej, regulację świateł przednich, poduszkę powietrzną kierowcy, zderzaki w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby i wspomaganie kierownicy. W tym podstawowym wyposażeniu 5-drzwiowa Fiesta kosztuje około 40 000 zł. To dużo.
Dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3)4/1242
Moc maks. (KM - obr./min)75-5200
Moment obrotowy (Nm-obr./min)110-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)13,0
Prędkość maksymalna (km/h)170
Zużycie paliwa: miasto/poza (l/100 km)8,7/5,8
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm)383 x 163 x 132
Rozstaw osi (cm)244,6
Masa własna (kg)od 947 do 1086
od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty