Ford E-Transit. Jaki zasięg i wyposażenie?

Mariusz Michalak
Ford E Transit Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.Fot. Ford
Ford E Transit Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.Fot. Ford
Ford, będący światowym liderem na rynku lekkich furgonów użytkowych, przedstawia nowego E-Transita. Co odpowiada za jego napęd i jak jest wyposażony?

Ford, który jest wiodącą marką pojazdów użytkowych w Europie i Ameryce Północnej, produkuje samochody z rodziny Transit od 55 lat, a pojazdy użytkowe od 1905 roku. Firma będzie produkowała ETransity dla europejskich klientów w fabryce Ford Otosan Kocaeli w Turcji na dedykowanej linii obok wielokrotnie nagradzanego modelu Transit Custom Plug-In Hybrid. Pojazdy dla klientów z Ameryki Północnej będą produkowane w Kansas City Assembly Plant w Claycomo w stanie Missouri.

Ford E Transit Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić
Ford E Transit

Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Fot. Ford

ETransit, który zacznie pojawiać się u europejskich klientów na początku 2022 roku, jest częścią programu elektryfikacji, w który firma Ford zainwestuje w skali globalnej ponad 11,5 miliarda dolarów do 2022 roku. Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E będzie dostępny w europejskich salonach sprzedaży od początku przyszłego roku, a w pełni elektryczny F-150 zacznie pojawiać się u północnoamerykańskich dilerów w połowie 2022 roku.

Ford E-Transit. Jaki zasięg?'

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, ETransit oferuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP).Sprawia to, że ETransit jest idealnym rozwiązaniem w środowisku miejskim, przy stałych trasach przejazdu i punktach dostaw w obrębie wyznaczonych stref bezemisyjnej jazdy, bez konieczności ponoszenia przez właścicieli flot kosztów niepotrzebnej im nadmiernej pojemność akumulatora.

Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

Ford E Transit Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić
Ford E Transit

Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Fot. Ford

ETransit nie tylko pozwala firmom prowadzić bardziej zrównoważoną środowiskowo działalność, ale też oferuje wyraźne korzyści biznesowe. ETransit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.2

W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.3

Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. ETransit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa ETransita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny.4 Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator ETransita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.4

Ford E-Transit.  Łączności w ruchu

ETransit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Ford E Transit Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić
Ford E Transit

Tryby jazdy ETransita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli ETransit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Fot. Ford

Standardowy modem FordPass Connect5 zapewnia bezproblemową łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.

ETransit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4 6 dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie ETransita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.

Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych 7 i inteligentnego kontrolowania prędkości 7 , które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.

Dodatkowo ETransit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, 7 system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych7 system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu7 oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. 7 Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, 7 funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji ETransita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Zobacz także: Ford Transit w nowej wersji Trail

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty