Ford E-Tourneo Courier. Jak jest wyposażona nowość na prąd?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
W pełni elektryczny E-Tourneo Courier będzie dostępny od końca 2024 roku. Tourneo Couriera napędzanego silnikiem benzynowym EcoBoost będzie można zamawiać od lata 2023 roku
W pełni elektryczny E-Tourneo Courier będzie dostępny od końca 2024 roku. Tourneo Couriera napędzanego silnikiem benzynowym EcoBoost będzie można zamawiać od lata 2023 roku Ford
E‑Tourneo Courier jest pięciomiejscowym autem wyposażonym w pełni elektryczny układ napędowy. Elektryczny E-Tourneo Courier będzie dostępny od końca 2024 roku, natomiast Tourneo Couriera napędzanego silnikiem benzynowym EcoBoost będzie można zamawiać od lata 2023 roku

E‑Tourneo Courier jest jednym z 10 w pełni elektrycznych modeli, które Ford zaoferuje w Europie do 2024 roku i kolejnym etapem w drodze ku europejskiej gamie pojazdów o zerowej emisji, co Ford chce osiągnąć do roku 2035. Firma zainwestuje w ten sektor na całym świecie 50 miliardów dolarów, aby do 2026 roku uzyskać roczną docelową globalną produkcję 2 milionów egzemplarzy samochodów w pełni elektrycznych.

Wersja w pełni elektryczna będzie oferowana w Europie w roku 2024. Wejdzie na rynek po modelu Tourneo Courier z silnikiem benzynowym EcoBoost, na który listy zamówień otwarte zostaną tego lata, a pierwsze egzemplarze dotrą do właścicieli pod koniec tego roku.

W pełni elektryczny model dla prowadzących aktywny tryb życia opracowano z myślą o komfortowym przewożeniu pięciu dorosłych osób i ich bagażu, podniesiono również funkcjonalność dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60-40 i przestrzeni bagażowej większej o ponad 44 procent w porównaniu z ustępującym Tourneo Courierem. Pasażerowie mają do dyspozycji większą przestrzeń na wysokości ramion i nad głową, a także wiele udogodnień i miejsc na przedmioty, między innymi konsolę środkową, którą można skonfigurować w kilku ustawieniach, ukryty schowek w bagażniku i 44-litrowy przedni bagażnik pod maską.

Centrum cyfrowych rozwiązań pokładowych jest zestaw wskaźników digiboard i system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4, sterowany za pomocą dużego, 12-calowego wyświetlacza dotykowego. W kabinie, zapewniającej komunikację ze światem, bezprzewodowo zintegrujemy urządzenia mobilne poprzez Android Auto i Apple CarPlay, w wyposażeniu jest także indukcyjna ładowarka telefonu. Aktualizacje bezprzewodowe mogą z czasem poprawić funkcjonalność, bez konieczności odwiedzania salonu dealerskiego.

Silnik elektryczny E‑Tourneo Couriera ma moc 100 kW (136 KM). Samochód można ładować zarówno prądem przemiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW. Nocne ładowanie akumulatora od stanu 10 do 100% za pośrednictwem standardowego gniazda prądu przemiennego zajmuje 5,7 godziny.
E‑Tourneo Courier będzie od drugiej połowy 2024 roku produkowany w Krajowie w Rumunii, obok crossovera Puma, będącego najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym Forda w Europie. Gama Pumy wzbogaci się również do 2024 roku o wariant w pełni elektryczny.

Nowy Tourneo Courier z 1,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 125 KM wejdzie do produkcji jeszcze w 2023 roku.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty