
Ford zdecydował się na kompaktowego jednobryłowca wcześniej niż Volkswagen. Focusa C-Max, bazującego na Focusie drugiej generacji, wprowadził do oferty w 2003 r. Druga generacja modelu zadebiutowała w 2009 r. I w tym przypadku wykorzystano podzespoły Focusa (trzecia generacja), ale w oznaczeniu modelu pozostawiono tylko C-Max. W 2015 r. C-Max doczekał się gruntownej modernizacji.
Fot. Ford
Ford zdecydował się na kompaktowego jednobryłowca wcześniej niż Volkswagen. Focusa C-Max, bazującego na Focusie drugiej generacji, wprowadził do oferty w 2003 r. Druga generacja modelu zadebiutowała w 2009 r. I w tym przypadku wykorzystano podzespoły Focusa (trzecia generacja), ale w oznaczeniu modelu pozostawiono tylko C-Max. W 2015 r. C-Max doczekał się gruntownej modernizacji. Volkswagen rozpoczął produkcję kompaktowego minivana o nazwie Golf Plus, zbudowanego na bazie Golfa piątej generacji, pod koniec 2004 r. Jego następca, Golf Sportsvan, pojawił się w 2014 r. i tak jak kilkanaście innych aut z koncernu Volkswagena bazuje na najnowszej, modułowej płycie podłogowej MQB. Jak widać oba samochody są „na czasie” od strony technicznej i prezentują się równie nowocześnie pod względem konstrukcyjnym. A jak przekłada się na cechy praktyczne ?