Focus z większym bagażnikiem

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
W Forda Focusa kombi spakuje się rodzina, ale i przedstawiciel handlowy będzie miał gdzie przewieźć swoje materiały.
W Forda Focusa kombi spakuje się rodzina, ale i przedstawiciel handlowy będzie miał gdzie przewieźć swoje materiały.
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Większy niż w hatchbacku bagażnik to podstawowa zaleta kombi. O ile w 5-drzwiowym Focusie do dyspozycji jest 396 l, to w kombiaku 503 l. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (dzielonego asymetrycznie w stosunku 1/3 do 2/3) pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta do 1537 l (w hatchbacku 1258 l). Dzięki regularnym kształtom (nadkola nie wnikają do wnętrza bagażnika), ustawianie przewożonych przedmiotów jest proste.

Głębiej wyprofilowane fotele dobrze podtrzymują ciało w zakrętach. Z przodu i z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca, aby pasażerowie o wzroście 180 cm

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

nie narzekali na ilość przestrzeni nad głowami i na wysokości kolan.

Diesel 2,0 l/136 KM, który pracował pod maską testowanego egzemplarza, to najmocniejsza jednostka wysokoprężna, z jaką oferowany jest kompaktowy Ford. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm, ale na chwilę, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, rośnie do 340 Nm. Przydaje się to np. podczas wyprzedzania. Silnik pozwala na przyspieszenie do setki w 9,5 sekundy. Zanotowane przez nas zużycie paliwa w

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

trasie wyniosło 4,9 l/100 km, a w mieście 7,7 l/100 km (według danych technicznych 4,6 i 7,2 l/100 km). Diesel mógłby być lepiej wyciszony. Głośniej zaczyna pracować już przy 2600 - 2700 obr./min.

Dostępne za dopłatą (500 zł) zawieszenie o sportowej charakterystyce, które zastosowano w testowanym Focusie, jest twardsze od standardowego, w efekcie czego samochód pewniej się prowadzi podczas dynamicznej jazdy, ale nieco gorzej tłumi nierówności dróg.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Do wyboru są trzy tryby pracy układu kierowniczego: normalny, sportowy lub komfortowy. W komfortowym siła wspomagania jest największa, dzięki czemu w wykonywanie manewrów nie trzeba wkładać prawie żadnego wysiłku. W sportowym wspomaganie jest najsłabsze i kierowcy łatwiej jest zapanować nad samochodem przy bardziej dynamicznej jeździe.

Warte zamówienia (800 zł) jest podgrzewanie przedniej szyby, dzięki któremu szybko można pozbyć się lodu czy zaparowania ograniczającego widoczność.

Focusa 2.0  TDCi 136 KM można kupić od 71 450 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty