Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Floty rządzą się swoimi prawami

(rt)
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Choć rynek nowych samochodów odnotował spadek rok do roku, to mi.in. dzięki flotom udało się uniknąć gorszego wyniku.

Choć rynek nowych samochodów odnotował spadek rok do roku, to m.in. dzięki flotom udało się uniknąć gorszego wyniku.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Koniec roku i początek nowego to zwykle okres wzmożonej wymiany floty samochodowej w firmach. Mimo, że sporo firm przedłuża kontrakty leasingowe, lub okres użytkowania samochodów kupowanych za gotówkę, to jednak część z nich zdecydowała się wymienić auta.

Duży wpływ na sprzedaż w poprzednich miesiącach, miały dopłaty (tzw. premie wrakowe) do zakupu nowych samochodów na kilku zachodnich rynkach. Wzmożony eksport aut, kupowanych w polskich salonach, wpłynął wówczas pozytywnie na poziom sprzedaży. Niestety optymizm jest pozorny, ponieważ auta, które wyjechały do naszych sąsiadów właśnie tam będą serwisowane, zaopatrywane w części, tankowane… a więc nie u nas będą generowały dalsze zyski. 

Obecnie samochód traktowany jest, jako inwestycja na 3-4 lata. O ile jednak klienci indywidualni szybciej rezygnują z zakupu nowego auta, na rzecz używanego, o tyle floty firmowe rządzą się innymi prawami.

Najważniejszy dla firmy jest rachunek ekonomiczny. Przestoje w coraz starszej flocie, spowodowane awariami i serwisami, negatywnie odbijają się na kosztach utrzymania.

- Oceniam, że około 40 proc. firm wstrzymywało decyzje o wymianie aut, w oczekiwaniu na przebieg kryzysu. Mimo, że dało się odczuć pewne spowolnienie we flotach, to jednak część przedsiębiorstw zdecydowała się wymienić samochody. W tym roku wzrost liczby samochodów flotowych w branży CFM był niższy w porównaniu do lat poprzednich,  jednak coraz wyraźniej widać już symptomy ożywienia na rynku.

 

- Lekkim impulsem do pobudzenia branży leasingowej, może być kolejny koniec „kratki”, czyli zlikwidowanie możliwości odliczania VAT od zakupu i paliwa, choć nie przeceniałbym jej znaczenia. Auto z kratką przestało być głównym sposobem na oszczędności – podsumowuje Ireneusz Tymiński, General Manager KBC Autolease Polska.

 

Źródło: KBC Autolease Polska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty