Firmy kupują

(mp)
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Prawie połowa ze sprzedawanych w Polsce samochodów osobowych jest kupowana przez firmy. Najczęściej wybierają one przy tym Toyoty, Ople i Skody.

 

Z danych firmy Samar wynika, że od stycznia do końca września niemal 45 proc. nowych aut (73 211 sztuk) zostało zarejestrowanych na firmy, z czego 43 260 (59,1 proc.) sfinansowały firmy leasingowe lub wynajęły przedsiębiorstwa zajmujące się wynajmem długoterminowym.

 

Przedsiębiorcy, w przeciwieństwie do klientów indywidualnych, stanowią dość stabilną grupę nabywców. W ostatnich latach nie spadało ich zapotrzebowanie na samochody, dzięki czemu co ograniczało ogólny poziom spadku popytu na naszym rynku. Inaczej było w przypadku

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

nabywców indywidualnych, o czym świadczy fakt, że o ile w 2005 r. udział przedsiębiorstw w rejestracjach aut ogółem wynosił 29 proc. to na koniec września 2006 r. osiągnął poziom niemal 45 proc.

 

Najpopularniejszym wśród przedsiębiorców segmentem rynkowym jest segment samochodów klasy niższej średniej, do którego zaliczają się np. Toyota Corolla, Opel Astra czy Ford Focus. Drugą pozycję zajmuja aut klasy wyższej średniej (Skoda Octavia, VW Passat, Toyota Avensis), a trzecie segment samochodów małych (mający największy udział w całości naszego rynku) z przedstawicielami takimi jak Skoda Fabia, Toyota Yaris czy Opel Corsa. Wymieniono modele są jednocześnie najpopularniejszymi w swoich segmentach.

 

Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się Toyoty, a po nich Ople i Skody. Najpopularniejszym wśród firm samochodem jest Opel Astra. Na podium ustępują jej Toyota Corolla i Ford Focus. Co ciekawe - wśród nowych aut zarejestrowanych w tym roku na przedsiębiorstwa znajdują się również dwa Bentleye Continentale, dwa Maybachy, jeden Maserati Quatroporte i pięć Hammerów.

 

Biorąc pod uwagę największy procentowy udział rejestracji na firmy w rejestracjach marki ogółem po trzech kwartałach 2006 r. liderem jest Saab z wynikiem 83,28 proc. oznacza to, że każdych osiem aut Saaba na 10 sprzedanych trafia w ręce przedsiębiorstw. w przypadku drugiego w rankingu Volvo udział wynosi 75,99 proc., a trzeciego Porsche - 74,32 proc. Najmniejszy udział mają Mazda (17,24 proc.), która nie ma w naszym kraju generalnego przedstawiciela, oraz FSO (21,58 proc.), które większość produkcji kieruje na rynek ukraiński.

 

Źródło: Samar

 

Najpopularniejsze modele kupowane przez firmy w okresie styczeń - wrzesień 2006 r.

 

L.p.

Marka

Ilość

1.

Opel Astra

5 424

2.

Toyota Corolla

4 241

3.

Ford Focus

4 167

4.

Skoda Octavia

4 063

5.

Skoda Fabia

3 850

6.

Toyota Yaris

2 513

7.

Volkswagen Passat

2 404

8.

Opel Corsa

2 166

9.

Fiat Panda

2 091

10.

Renault Megane

2 077

Źródło: Samar

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

4F

4F Męska Granatowa H4Z22 Kumn004

379,99 zł

kup najtaniej

Salomon

Salomon Icon Lt Access White 21/22

299,00 zł

kup najtaniej

Giro

Giro Avera Mat Graphite Rockpool

342,96 zł

kup najtaniej

Tempish

Tempish Volt S

319,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie