Finaliści Car of the Year 2007

Maciej Pobocha
Znamy już osiem samochodów, które awansowały do finału konkursu Car of the Year 2007.

 

Jury składające się z 58 dziennikarzy z 22 państw (w tym dwóch Polaków) wybrało z grona 41 pojazdów te, które jego zdaniem najbardziej zasługują na nagrodę.

Finaliści Car of the Year 2007

 

Pojazdy biorące udział konkursie muszą być sprzedawane na co najmniej pięciu europejskich rynkach w liczbie nie mniej niż 5 tys. egzemplarzy rocznie. Głosowanie podzielone jest na dwie tury. W pierwszej, z grupy wszystkich kandydatów wybiera się finalistów. W drugiej rundzie wskazywany jest "Samochód Roku".

 

Każdy z członków jury ma do przyznania 25 punktów. Musi je rozdzielić między przynajmniej pięć z samochodów biorących udział w finale. Jeden model nie może otrzymać więcej niż 10 punktów, a ponadto nie można przyznać dwóm autom maksymalnej noty.

 

Fot. Citroen
Fot. Citroen

Zdobywcę tytułu Car of the Year 2007 poznamy 13 listopada. 

 

Kandydaci do tytułu Car of the Year 2007

 

Citroen C4 Picasso
- 7-osobowy minivan z konfiguracją siedzeń 2+3+2. Ma pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, dzięki któremu możliwe jest zachowanie stałego prześwitu niezależnie od obciążenia. Dostępny będzie w Polsce jeszcze

Fot. Fiat
Fot. Fiat

w tym roku z silnikami benzynowymi 1,8 l/127 KM i 2,0 l/143 KM oraz wysokoprężnymi 1,6 l/110 KM i 2,0 l/138 KM.

 

Fiat Grande Punto
- auto segmentu B oferowane w z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Z grona rywali wyróżnia się wielkością i przestronnością wnętrza. Zaskakująco dużo jest miejsca na tylnej kanapie. Pojazd można go kupić z silnikami

Fot. Ford
Fot. Ford

benzynowymi 1,2 l/65 KM, 1,4 l/77 lub 95 KM oraz dieslami 1,3 l/75 lub 90 KM.

Ford S-MAX
- minivan wykorzystujący tę samą płytę podłogową, co nowe Volvo S80. Oferowany jest jako pojazd 5- lub 7-osobowy z konfiguracją siedzeń 2+3 lub 2+3+2. W Polsce S-MAX-a można kupić z silnikami benzynowymi 2,0 l/145 KM i 2,5 l/220 KM. Samochód dostępny jest także z

Fot. Honda
Fot. Honda

wysokoprężnymi jednostkami napędowymi 1,8 l/125 KM oraz 2,0 l/140 KM.

Honda Civic
- w wersji hatchback jeden z najciekawszych pod względem stylizacyjnym samochodów segmentu C. Można go kupić także z nadwoziem typu sedan. Do napędu samochodu przewidziano trzy silniki: dwa benzynowe 1,4 l/83

Fot. Opel
Fot. Opel

KM i 1,8 l/140 KM oraz diesla 2,2 l/140 KM.

 

Opel/Vauxhall Corsa
- czwarta już generacja małego Opla oferowana w dwóch odmianach nadwoziowych: 5- i 3-drzwiowej. Interesującym rozwiązaniem jest system "Flex-Fix", czyli wysięgnik umieszczony w tylnym zderzaku pozwalający na przewożenie dwóch rowerów. Do samochodu przewidziano duży wybór silników. Są to trzy jednostki

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

benzynowe o mocach od 60 do 90 KM oraz trzy jednostki wysokoprężne rozwijające moce od 70 do 125 KM.

 

Peugeot 207
- w zasadzie następca modelu 206, chociaż Peugeot stara się unikać tego rodzaju sformułowania. Do kupienia z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym, które różnią się nieco wyglądem przodu. W ofercie silniki benzynowe 1,4 l/75 lub 90 KM i 1,6 l/110 KM oraz wysokoprężne 1,4 l/70 KM i 1,6

Fot. Skoda
Fot. Skoda

l/90 lub 110 KM.

 

Skoda Roomster
- auto segmentu C przypominające wyglądem kombivana. Zaletą auta jest możliwość różnorodnego konfigurowania wnętrza dzięki przesuwanej tylnej kanapie i dającym się wyjmować fotelom. Sprzedawana

Fot. Volvo
Fot. Volvo

z silnikami benzynowymi 1,2 l/64 KM, 1,4 l/85 KM i 1,6 l/105 KM oraz dieslami 1,4 l/70 lub 80 KM i 1,9 l/105 KM.

 

Volvo C30
- stworzony z myślą o młodych klientach - mieszkańcach wielkich miast. Ma rywalizować m.in. z Audi A3 i BMW serii 1. C30 jest pojazdem dla czterech osób. Wyposażone będzie w silniki benzynowe T5 (2.5 turbo) 2.4i, 2.0, 1.8, i 1.6 lub diesle o pojemności od 1,6 do 2,4 l.

 

Wyniki Car of the Year od 1964 do 2006 r.:

 

1964 Rover 2000

1965 Austin 1800

1966 Renault 16

1967 Fiat 124

1968 NSU Ro 80

1969 Peugeot 504

1970 Fiat 128

1971 Citroen GS

1972 Fiat 127

1973 Audi 80

1974 Mercedes 450S

1975 Citroen CX

1976 Simca 1307-1308

1977 Rover 3500

1978 Porsche 928

1979 Simca-Chrysler Horizon

1980 Lancia Delta

1981 Ford Escort

1982 Renault 9

1983 Audi 100

1984 Fiat Uno

1985 Opel Kadett

1986 Ford Scorpio

1987 Opel Omega

1988 Peugeot 405

1989 Fiat Tipo

1990 Citroen XM

1991 Renault Clio

1992 Volkswagen Golf

1993 Nissan Micra

1994 Ford Mondeo

1995 Fiat Punto

1996 Fiat Bravo/Brava

1997 Renault Megane Scenic

1998 Alfa Romeo 156

1999 Ford Focus

2000 Toyota Yaris

2001 Alfa Romeo 147

2002 Peugeot 307

2003 Renault Megane II

2004 Fiat Panda

2005 Toyota Prius

2006 Renault Clio III 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty