Fiesta w nowej szacie

Tadeusz Belerski
Nowy Ford Fiesta to przede wszystkim nowy wygląd i stare silniki. Auto właśnie weszło do sprzedaży w polskich salonach i kosztuje od 36 600 zł.

Nowy Ford Fiesta to przede wszystkim nowy wygląd i stare silniki. Auto właśnie weszło do sprzedaży w polskich salonach i kosztuje od 36 600 zł.

 

Nowa Fiesta jest oferowana z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej, która została użyta także do produkcji Mazdy 2. Fiesta ma te same gabaryty i

Fot. Ford
Fot. Ford

rozstaw kół co poprzedni model, ale wnętrze zostało tak urządzone, że pasażerowie mają teraz więcej swobody.

Samochód ma elektryczny układ wspomagania kierownicy, który pomaga zwłaszcza podczas manewrów w czasie parkowania.

Inteligentny System Bezpieczeństwa obejmuje m.in. poduszki boczne, chroniące okolice głowy i górne partie klatki piersiowej kierowcy i siedzącego obok pasażera, kurtyny powietrzne, chroniące osoby jadące z przodu i osoby na

Fot. Ford
Fot. Ford

skrajnych miejscach tylnej kanapy, oraz poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy. To pierwszy przypadek zastosowania takiej poduszki w małym samochodzie Forda.

Jednak w nowej Fieście mamy więcej elementów wyposażenia kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. I tak wlew paliwa EasyFuel oznacza koniec zmagań z odkręcaniem korka paliwa. Zastosowany po raz pierwszy w nowym Mondeo, może uratować niejednego kierowcę przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa.

Fot. Ford
Fot. Ford

Z większych modeli Forda nowa Fiesta przejęła także tempomat, automatyczny włącznik świateł, oraz automatycznie włączane wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Pojemność bagażnika wynosi 295 l, w porównaniu z 284 l w poprzednim modelu. Rywale wypadają nieco gorzej: Opel Corsa - 285 l, Peugeot 207 - 270 l, natomiast Mazda 2 - 250 l. Przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do 979 l, gdy złożymy tylną kanapę (robi się to praktycznie jednym ruchem ręki - nie trzeba podnosić siedziska tylnej kanapy, ani wyjmować zagłówków).

Silniki to znane już benzynowe jednostki 1,25 l o mocy 60 KM i 82 KM, 1,4 l /96 KM oraz dwa wysokoprężne - 1,4 l/68 KM i 1,6 l/90 KM. Nowością jest benzynowy silnik 1,6 l/120 KM.
Samochód w wersji 3-drzwiowej, z najsłabszym silnikiem 1.25/60 KM kosztuje 36 600 zł, a 5-drzwiowy jest o 1 tys. zł droższy. Opla Corsę (3-drzwiowego) wyceniono na 36 700 zł, Peugeota 207 na 37 900 zł, natomiast Mazdę 2 na 39 900 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty