Fiesta w nowej szacie

Tadeusz Belerski
Nowy Ford Fiesta to przede wszystkim nowy wygląd i stare silniki. Auto właśnie weszło do sprzedaży w polskich salonach i kosztuje od 36 600 zł.

Nowy Ford Fiesta to przede wszystkim nowy wygląd i stare silniki. Auto właśnie weszło do sprzedaży w polskich salonach i kosztuje od 36 600 zł.

 

Nowa Fiesta jest oferowana z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej, która została użyta także do produkcji Mazdy 2. Fiesta ma te same gabaryty i

Fot. Ford
Fot. Ford

rozstaw kół co poprzedni model, ale wnętrze zostało tak urządzone, że pasażerowie mają teraz więcej swobody.

Samochód ma elektryczny układ wspomagania kierownicy, który pomaga zwłaszcza podczas manewrów w czasie parkowania.

Inteligentny System Bezpieczeństwa obejmuje m.in. poduszki boczne, chroniące okolice głowy i górne partie klatki piersiowej kierowcy i siedzącego obok pasażera, kurtyny powietrzne, chroniące osoby jadące z przodu i osoby na

Fot. Ford
Fot. Ford

skrajnych miejscach tylnej kanapy, oraz poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy. To pierwszy przypadek zastosowania takiej poduszki w małym samochodzie Forda.

Jednak w nowej Fieście mamy więcej elementów wyposażenia kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. I tak wlew paliwa EasyFuel oznacza koniec zmagań z odkręcaniem korka paliwa. Zastosowany po raz pierwszy w nowym Mondeo, może uratować niejednego kierowcę przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa.

Fot. Ford
Fot. Ford

Z większych modeli Forda nowa Fiesta przejęła także tempomat, automatyczny włącznik świateł, oraz automatycznie włączane wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Pojemność bagażnika wynosi 295 l, w porównaniu z 284 l w poprzednim modelu. Rywale wypadają nieco gorzej: Opel Corsa - 285 l, Peugeot 207 - 270 l, natomiast Mazda 2 - 250 l. Przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do 979 l, gdy złożymy tylną kanapę (robi się to praktycznie jednym ruchem ręki - nie trzeba podnosić siedziska tylnej kanapy, ani wyjmować zagłówków).

Silniki to znane już benzynowe jednostki 1,25 l o mocy 60 KM i 82 KM, 1,4 l /96 KM oraz dwa wysokoprężne - 1,4 l/68 KM i 1,6 l/90 KM. Nowością jest benzynowy silnik 1,6 l/120 KM.
Samochód w wersji 3-drzwiowej, z najsłabszym silnikiem 1.25/60 KM kosztuje 36 600 zł, a 5-drzwiowy jest o 1 tys. zł droższy. Opla Corsę (3-drzwiowego) wyceniono na 36 700 zł, Peugeota 207 na 37 900 zł, natomiast Mazdę 2 na 39 900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie