Fiat nie jest już liderem sprzedaży samochodów osobowych na polskim rynku. Jego miejsce wśród producentów zajęła w styczniu Toyota, a Skoda Fabia cieszyła się większym zainteresowaniem klientów niż Fiat Panda.
Na nic zdały się promocje cenowe, bonusy w postaci dodatkowego wyposażenia czy atrakcyjne oferty kredytowe. Sprzedaż nowych samochodów osobowych w styczniu 2005 r. wyniosła zaledwie 22 253 sztuki - 5,6 proc. mniej niż w grudniu ubiegłego roku. W porównaniu ze styczniem 2004 r. spadek wynosi aż 23,7 proc.
Z raportu firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny wynika, że niemal wszystkie marki sklasyfikowane w czołowej dziesiątce polskiego rynku odnotowały spadek sprzedaży. Tylko auta Toyoty i Volkswagena znalazły więcej nabywców niż w grudniu 2004 r. I to właśnie Toyota zastąpiła Fiata na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedanych samochodów. Auta tej marki kupiło w styczniu 3 257 klientów - 7,07 proc. więcej niż przed rokiem. Drugą

pozycję zachowała Skoda, która sprzedała 2 723 samochody, o 31,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Trzeci rezultat miesięcznej sprzedaży uzyskał Fiat, na którego auta zdecydowało się 2 581 osób, 54,4 proc. mniej niż w styczniu 2004 r.
Najpopularniejszym modelem na polskim rynku była w styczniu Skoda Fabia. Kupiło ją 1 730 klientów. Druga pozycja przypadła Fiatowi Panda. Sprzedano 1 374 egzemplarzy tego samochodu. Trzecie miejsce zajęła Toyota Corolla ( 1 153 sztuki).
Udział samochodów produkcji krajowej w polskim rynku w styczniu 2005 roku był znacznie mniejszy niż rok wcześniej - spadł z niemal 16 do 11,85 proc. Zwiększył się udział samochodów importowanych - z 84 do 88,15 proc. W liczbach bezwzględnych sprzedaż w podziale na auta krajowej produkcji i importowane przedstawia się następująco: 2 637 sztuk i 19 616 sztuk.
Systematycznie rośnie udział samochodów osobowych z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi . W pierwszym miesiącu 2005 r. sprzedano na polskim rynku 5 570 aut z silnikiem diesla (25 proc. rynku), a 16 683 auta z napędem benzynowym (75 proc. rynku). Rok wcześniej udziały te wynosiły odpowiednio 21 i 79 proc.
Źródło: Samar
Ranking najlepiej sprzedających się na polskim rynku modeli samochodów osobowych:
Model | Sprzedaż | Zmiana (%) | |
Styczeń 2005 | Styczeń 2004 | ||
Skoda Fabia | 1730 | 3021 | - 42,73 |
Fiat Panda | 1374 | 2718 | - 49,45 |
Toyota Corolla | 1153 | 980 | 17,65 |
Toyota Yaris | 1086 | 1534 | - 29,20 |
Skoda Octavia | 912 | 842 | 8,31 |
Renault Thalia | 892 | 1034 | - 13,73 |
Ford Focus | 778 | 1107 | - 29,72 |
Peugeot 206 | 644 | 1288 | - 50,00 |
Fiat Seicento | 623 | 1298 | - 52,00 |
Toyota Avensis | 608 | 610 | 19,22 |

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?