Fiat zdetronizowany

Maciej Pobocha
Fot. Toyota: Toyota zdetronizowała Fiata w rankingu marek, których auta najlepiej sprzedawały się w Polsce w styczniu 2005 r.
Fot. Toyota: Toyota zdetronizowała Fiata w rankingu marek, których auta najlepiej sprzedawały się w Polsce w styczniu 2005 r.

Fiat nie jest już liderem sprzedaży samochodów osobowych na polskim rynku. Jego miejsce wśród producentów zajęła w styczniu Toyota, a Skoda Fabia cieszyła się większym zainteresowaniem klientów niż Fiat Panda.

 

Na nic zdały się promocje cenowe, bonusy w postaci dodatkowego wyposażenia czy atrakcyjne oferty kredytowe. Sprzedaż nowych samochodów osobowych w styczniu 2005 r. wyniosła zaledwie 22 253 sztuki - 5,6 proc. mniej niż w grudniu ubiegłego roku. W porównaniu ze styczniem 2004 r. spadek wynosi aż 23,7 proc.

 

Z raportu firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny wynika, że niemal wszystkie marki sklasyfikowane w czołowej dziesiątce polskiego rynku odnotowały spadek sprzedaży. Tylko auta Toyoty i Volkswagena znalazły więcej nabywców niż w grudniu 2004 r. I to właśnie Toyota zastąpiła Fiata na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedanych samochodów. Auta tej marki kupiło w styczniu 3 257 klientów - 7,07 proc. więcej niż przed rokiem. Drugą

Fot. Toyota: Toyota zdetronizowała Fiata w rankingu marek, których auta najlepiej sprzedawały się w Polsce w styczniu 2005 r.
Fot. Toyota: Toyota zdetronizowała Fiata w rankingu marek, których auta najlepiej sprzedawały się w Polsce w styczniu 2005 r.

pozycję zachowała Skoda, która sprzedała 2 723 samochody, o 31,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Trzeci rezultat miesięcznej sprzedaży uzyskał Fiat, na którego auta zdecydowało się 2 581 osób, 54,4 proc. mniej niż w styczniu 2004 r.

 

Najpopularniejszym modelem na polskim rynku była w styczniu Skoda Fabia. Kupiło ją 1 730 klientów. Druga pozycja przypadła Fiatowi Panda. Sprzedano 1 374 egzemplarzy tego samochodu. Trzecie miejsce zajęła Toyota Corolla ( 1 153 sztuki).

 

Udział samochodów produkcji krajowej w polskim rynku w styczniu 2005 roku był znacznie mniejszy niż rok wcześniej - spadł z niemal 16 do 11,85 proc. Zwiększył się udział samochodów importowanych - z 84 do 88,15 proc. W liczbach bezwzględnych sprzedaż w podziale na auta krajowej produkcji i importowane przedstawia się następująco: 2 637 sztuk i 19 616 sztuk.

 

Systematycznie rośnie udział samochodów osobowych z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi . W pierwszym miesiącu 2005 r. sprzedano na polskim rynku 5 570 aut z silnikiem diesla (25 proc. rynku), a 16 683 auta z napędem benzynowym (75 proc. rynku). Rok wcześniej udziały te wynosiły odpowiednio 21 i 79 proc.

 

Źródło: Samar

 

Ranking najlepiej sprzedających się na polskim rynku modeli samochodów osobowych:

 

Model

Sprzedaż

Zmiana (%)

Styczeń 2005

Styczeń 2004

Skoda Fabia

1730

3021

- 42,73

Fiat Panda

1374

2718

- 49,45

Toyota Corolla

1153

980

17,65

Toyota Yaris

1086

1534

- 29,20

Skoda Octavia

912

842

8,31

Renault Thalia

892

1034

- 13,73

Ford Focus

778

1107

- 29,72

Peugeot 206

644

1288

- 50,00

Fiat Seicento

623

1298

- 52,00

Toyota Avensis

608

610

19,22

 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty