Fiat Ulysse

(wib)
Fiat wprowadza właśnie na rynek drugą generację vana Ulysse. Z poprzednikiem łączy go właściwie tylko nazwa, auto jest zaprojektowane od podstaw wspólnie z grupą PSA.

Bliźniaki Ulysse to Lancia Phedra, Citroen C8 i Peugeot 807.Pierwszy samochód o nazwie Ulysse nie cieszył się zbyt dużą popularnością na naszym rynku, jednak Fiat liczy na znaczny wzrost zainteresowania nową generacją tego auta. Plan zakłada zdobycie 9 proc. rynku aut MPV. Sprzedaż vanów na naszym rynku ciągle rośnie - w 1998 roku sprzedano tylko 981 aut, podczas gdy w 2002 roku już 1501. Liderami są Kia Carnival i Chrysler Voyager. Fiat nastawia się na sprzedaż aut z silnikami Diesla - prawie 65 procent klientów w segmencie MPV wybiera właśnie taki rodzaj napędu. W gamie Ulysse znalazły się zatem dwa silniki JTD o pojemności 2,0 i 2,2 litra - mocy odpowiednio 109 i 128 KM. Są także dwa silniki benzynowe - 2.0 (136 KM) i 3.0 V6 (204 KM). Na naszym rynku początkowo obecny będzie tylko ten pierwszy - pojazd wyposażony w tę właśnie jednostkę napędową kosztuje 95 tys. złotych.
Przy tworzeniu bryły nadwozia współpracowali inżynierowie i styliści Fiata i grupy PSA (Citroen/Peugeot). Auto ma charakterystyczną bryłę nadwozia z mocno pochyloną przednią szybą i pionowo opadającą klapą bagażnika. Ulysse od bliźniaczych Citroena, Peugeota i Lancii różni się jedynie szczegółami - atrapą chłodnicy, kloszami reflektorów przednich i linią tylnych lamp. Do wnętrza dostajemy się poprzez dwie pary drzwi, tylne odsuwają się do tyłu ułatwiając zajmowanie miejsca w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Zdecydowano się na układ 2+3+2, chociaż w planach jest także montaż w trzecim rzędzie ławeczki dla trzech osób - wówczas Ulysse będzie mógł przewozić ośmiu pasażerów.
Ciekawie prezentuje się tablica przyrządów, której centralnym elementem są umieszczone pośrodku wskaźniki - do wyboru okrągłe lub kwadratowe z ekranem ciekłokrystalicznym. Poniżej znajdują się - układ wentylacji, radio i drążek zmiany biegów - ten ostatni umieszczony blisko prawej ręki kierowcy, ułatwiając znacznie obsługę. Plastiki są miękkie i sprawiają dobre wrażenie, choć nie wszystkim musi podobać się niebieska tapicerka znana już z innych pojazdów tej marki. Zaletą vanów jest możliwość zmian w ustawianiu siedzeń - tak jest również i w przypadku Fiata Ulysse.

Fiat Ulysse

Przednia szyba tworzy niemal jedną płaszczyznę z maską silnika, charakterystyczne są reflektory podzielone na dwa rzędy.

Fiat Ulysse

Tylne drzwi są odsuwane, zgodnie z modą tylne światła umieszczono w słupku.
Fot. Witold Blady

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie