Podobnie, jak w wersji hatchback tylna kanapa jest przesuwana (o 16 cm) i ma możliwość pochylenia oparcia. Daje to więcej wygody pasażerom siedzącym z tyłu, ale także pozwala nieco zwiększyć pojemność bagażnika, bez likwidowania któregokolwiek z tylnych miejsc.
Przestrzeń bagażowa ma standardowo 510 l. Maksymalne przesunięcie tylnej kanapy do przodu pozwala powiększyć bagażnik do 550 l, a po złożeniu tylnej kanapy bagażnik powiększa się do 1480 l. Dążenie do maksymalnego powiększenia przestrzeni bagażowej doprowadziło także do zmiany tylnego zawieszenia. Zastosowano amortyzatory umieszczone bardziej płasko, żeby "wchodzące" do bagażnika nadkola były jak najmniejsze.
Stilo multiwagon to typowy samochód rodzinny. Zbudowane na platformie hatchbacka ma taki sam rozstaw osi. Co prawda konstruktorzy starali się uzyskać maksymalny kompromis między komfortem zawieszenia i jego sportową sztywnością, ale zwolennicy sportowych aut tego nie docenią. W zakrętach stilo multiwagon dość mocno się przechylało. Bardzo dobrze natomiast pokonywało nierówne nawierzchnie, nawet kiedy chodziło o gruntowe drogi na polach otaczajcych wioski pod Turynem.
Miałem okazję prowadzić samochody z silnikami benzynowymi 1,6 l i 1,8 l. Pierwszy wydał mi się dla tego samochodu za słaby. Obciążony trzema dorosłymi osobami długo kazał czekać na reakcję po naciśnięciu pedału gazu. Niewiele pomagało zmienienie biegu na niższy.
Silnik 1,8 podobał mi się bardziej, choć i on nie pozwalał jeszcze na całkowicie swobodne przyspieszanie i wyprzedzanie w ruchu z większą prędkością.
W ofercie silników są także dwa turbodiesle JTD o pojemności 1,9 l. Słabszy ma 80 KM, silniejszy - 115 KM.
Stilo w wersji hatchback dość opornie wchodzi na rynek. Fiat jest jednak dobrej myśli, mówiąc, że wyniki stale się poprawiają. - Stilo zaczyna nową drogę w konstruowaniu naszych samochodów. Wiemy, że będą trudności, ale to dobra droga i będziemy nią szli - deklarowali przedstawiciele Fiata podczas premiery stilo multiwagon w Turynie.
Na włoskim rynku stilo multiwagon debiutuje pojutrze. W innych państwach Europy sprzedaż ruszy z początkiem roku. W Polsce auto ma się pojawić wczesną wiosną. Ceny na nasz rynek jeszcze nie podano, ale we Włoszech multiwagon ma być droższy od hatchbacka o 500 - 600 euro.
Deska rozdzielcza taka sama, jak w innych wersjach - nieco przeładowana, ale jej obsługa szybko przestaje sprawiać kłopoty.
Nawigacja satelitarna to bardzo duża pomoc. Szkoda, że u nas jeszcze niedostępna. Nawet kiedy miałem ustawioną mapę tak, by widzieć większy obszar, przy podjeździe do bardziej skomplikowanych skrzyżowań system robił zbliżenie, dokładnie wskazując drogę w plątaninie uliczek. Nawet, kiedy zjechałem dość daleko z ubitej drogi, by zrobić zdjęcia, czerwona strzałka pokazywała: w tym miejscu pustego pola właśnie jesteś.
Dane techniczne
silnik | 1,6 16V | 1,8 16V | 1,9 JTD | 1,9 JTD |
moc (KM) | 103 | 133 | 80 | 115 |
maks. moment obr. (Nm) | 145 | 162 | 196 | 255 |
prędkość maks. (km/h) | 183 | 200 | 170 | 190 |
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 11,4 | 10,8 | 13,8 | 11,2 |
średnie spalanie (l/100 km) | 7,6 | 8,3 | 5,6 | 5,6 |
Konkurenci stilo
model | ford focus | opel astra | toyota corolla |
silnik | 1,6 16V | 1,6 16V | 1,6 VVTi |
moc (KM) | 101 | 101 | 110 |
maks. moment obr (Nm) | 145 | 150 | 150 |
prędkość maks. (km/h) | 185 | 173 | 190 |
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 10,7 | 13,5 | 10,2 |
średnie spalanie (l/100 km) | 6,8 | 7,9 | 7,2 |
pojemność bagażnika (l) | 520/1580 | 480/1500 | 402/b.d. |
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?