Fiat Seicento i Daewoo Matiz - porównanie

Witold Blady
Matiz sprzedawany jest w czterech wersjach wyposażenia: Friend, Life, Joy i Top. Nieco lepiej wypada w tej kategorii Seicento.

|
|


Fiat Seicento i Daewoo Matiz - porównanie


Fiat Seicento i Daewoo Matiz - porównanie


Daewoo Matiz

Fiat Seicento

Porównanie wyposażenia (S - standard, O - opcja, N - niedostępne)

ModelSeicento FunSeicento SportingMatiz LifeMatiz Top
ABSOONS
Airbag kierowca/pasażerO/OS/OO/OS/S
Poduszki boczneNNNN
Wspomaganie kierownicyOONS
Elektryczne szybyOSNS
Centralne ryglowanie zamkówNSNS
RadioSOOO
KlimatyzacjaNONO
Aluminiowe felgiOSNN

Matiz
sprzedawany jest w czterech wersjach wyposażenia: Friend, Life, Joy i Top. W najtańszej odmianie znajdziemy tylko immobiliser, nieco lepiej wyposażona odmiana Life ma także zegar, zderzaki w kolorze nadwozia, barwione szyby, a za dopłatą także poduszkę gazową dla kierowcy. Wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach przednich i wspomaganie układu kierowniczego to elementy wyposażenia modelu Joy, niestety poduszka gazowa znów za dopłatą. Airbagi dla kierowcy i pasażera, a także ABS znajdziemy w najdroższej wersji Top, za dopłatą można zamówić w niej klimatyzację.
Nieco lepiej wypada w tej kategorii Seicento
- w tej chwili w sprzedaży jest siedem różnych wersji wyposażenia: Young, Fun, S, Hobby, Citymatic, Suite i Sporting. Podstawowa, Young, jest wyposażona tylko w napinacze przednich pasów bezpieczeństwa. Droższa o 1000 zł seria limitowana Fun ma ponadto lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki, radioodtwarzacz z systemem RDS i dwoma głośnikami, listwy ochronne, atermiczne szyby, bezwładnościowe pasy na tylnym siedzeniu i uchylne tylne szyby boczne. Poduszka gazowa dla kierowcy jest standardem począwszy od wersji S, w tym modelu szyby w drzwiach są otwierane elektrycznie. Bez dopłaty otrzymujemy także dzielone tylne siedzenie. W Seicento Citymatic standardem jest automatyczne sprzęgło, bardzo przydatne w zatłoczonych miastach, model Suite jest wyposażony seryjnie w klimatyzację, a Sporting m.in. w aluminiowe felgi, obrotomierz, halogeny, sportowe fotele i obszyte skórą dźwignię zmiany biegów i kierownicę. Punkt dla Fiata.
» Porównanie silnika i danych technicznych

ModelSeicento FunSeicento SportingMatiz LifeMatiz Top
SilnikR4R4R3
Pojemność skokowa (cm sześc.)8991108796
Moc maks. (KM)395451
Maks. moment obrotowy (Nm)658669
Skrzynia biegówmanualna, pięciobiegowa
Hamulce przednie/tylnetarczowe/bębnowe
Średnica zawracania (m)8,89
Objętość bagażnika (dm sześc.)170167
Długość (mm)33193495
Szerokość (mm)15081495
Wysokość (mm)14251485
Rozstaw osi (mm)22002340
Masa własna (kg)730735778
Prędkość maksymalna (km/h)140150144
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)1813,917
Zużycia paliwa (l/100 km)
Miasto6,67,57,3
90 km/h4,74,74,9
120 km/h6,36,36,8

Pod maską Daewoo Matiza znajdziemy zmodernizowany, trzycylindrowy silnik wcześniej stosowany w Tico. Jego moc zwiększono do 51 KM, lecz większa masa powoduje, że auto jest mniej dynamiczne od poprzedniego modelu. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie ma problemów ze znalezieniem odpowiedniego przełożenia. Matiz przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu zużywa niewiele ponad 5 litrów benzyny na 100 km.
Pod tym względem Seicento wypada nieco gorzej. Wprawdzie mniejszy z dwóch silników - o poj. 900 cm sześc. jest niemal tak oszczędny jak jednostka Matiza, ale już silnik 1100 cm sześc. spala średnio ok. 7 l paliwa na 100 km, a przy dynamicznej jeździe nawet powyżej 8 l. Ale osiągi wersji 1.1 są dużo lepsze i rekompensują wyższe wydatki na paliwo.
Podsumowanie
Matiz zdobywa klientów wydłużoną ostatnio do trzech lat gwarancją, za co przyznajemy teraz jeszcze jeden punkt. Tak więc w naszym porównaniu Fiat Seicento - Daewoo Matiz remis. Mocne strony Fiata to niższa od Daewoo cena, większy wybór silników i odmian wyposażenia. Wada to trzydrzwiowe nadwozie i krótsza niż u konkurenta, bo tylko roczna gwarancja. Największe zalety Matiza to przede wszystkim pięciodrzwiowe nadwozie i trzyletnia gwarancja.
» Czytaj też:

Nowe samochody do 35 tys. zł

Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie