Fiat Seicento Hobby

Piotr Szymański
Udostępnij:
Fiat seicento hobby to najtańsza wersja tego auta. Auto skierowane jest do młodych ludzi, chociaż jest wybierany również przez rodziny.

Fiat seicento hobby to najtańsza wersja tego auta z silnikiem 1,1 l i mocą 55 KM mocy. Auto skierowane jest do młodych ludzi (stąd nazwa), ale w Polsce małe samochody jako główny środek transportu wybierają również rodziny.

Fiat Seicento Hobby

Seicento co prawda homologowane jest na 5 osób, ale tak naprawdę wygodnie może podróżować w nim co najwyżej 2 osoby i to w dodatku nie dłużej niż 300 km. Potem zaczynają boleć plecy, lewa ręka kierowcy opada na kolana (nie ma niestety na drzwiach wygodnej podpórki pod łokieć), nogi bolą od wciskania pedałów. Jest to po prostu autko do podróży wyłącznie po mieście i to najlepiej dla jednej osoby.
Wyposażenie seicento hobby składa się z 2. poduszek powietrznych (ta po stronie pasażera jest wyłączana) i elektrycznie sterowanych przednich szyb. Co prawda przełączniki do otwierania szyb umieszczono w dolnej części kokpitu, co powoduje, że kierowca ruszając nogą od czasu do czasu niespodziewanie dla siebie otworzy szybę, jednak miło, że w tak skromnym samochodzie znalazło się miejsce na trochę elektroniki.
Wielu właścicieli całkiem słusznie narzeka na zbyt małe lusterka boczne. Niestety, konstruktorzy fiata wielkość lusterek dopasowali do wielkości samochodu i rzeczywiście prawie nic w nich nie widać.
Zawieszenie jest dość sztywne, dzięki czemu samochód dobrze trzyma się drogi. Jednak wchodząc w zakręt nie należy przesadzać z prędkością. Opony 155/65 R13 są wąskie i nie zawsze poradzą sobie z dużymi obciążeniami. Auto ma po prostu tendencje do nadsterowności, ale jest to wada wszystkich małych samochodów. Ma jeszcze jedną wadę - jest bardzo głośne. 75 dB przy 100 km/h to co najmniej o 5 dB za dużo.
Zdolności akrobatycznych wymaga od kierowcy dolanie do zbiornika płynu do spryskiwaczy. Wlew jest bowiem umieszczony bardzo nisko i bez porządnego lejka nie da się wlać płynu bez polewania silnika.
Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 7 l/100 km. Nie jest to może rewelacyjny wynik, ale jeżdżąc bardzo oszczędnie możemy zbliżyć się do granicy 6 l/100 km.
Do 100 km seicento 1,1 l (55 KM) rozpędza się w 15,6 s, jednak na 4. biegu od 60 do 100 km/h już tylko 12,9 s. Jest to wynik taki sam, jaki uzyskuje opel vectra 1,6 czy honda accord 1,8.
Wysocy kierowcy będą mieli również problemy z wciskaniem pedałów. Są one po prostu bardzo małe i czasami trudno w nie trafić za pierwszym razem.
Generalnie, jak na samochód kosztujący 29 600 zł, hobby jest dobrze wyposażony i charakteryzuje się w miarę przyzwoitymi osiągami. Jest tylko trochę za mały. Za tą cenę można kupić trochę większe auto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie