Rynek motoryzacyjny to w ostatnich latach bardzo trudna branża. Drobne
błędy szybko mogą przerodzić się w długotrwałą stagnację. Marki intensywnie poszukują nowych rynków dla swoich pojazdów, jednocześnie dbając o konkurencyjność produktów. Fiat, który po 17 latach powrócił do USA, doznał porażki. Sprzedaż modelu 500 nie osiągnęła zakładanego pułapu, a rozwój sieci dilerskiej nie postępuje w tempie, które zadowoliłoby szefów koncernu. Nie pomogły nawet kampanie reklamowe z udziałem znanych gwiazd. Taka sytuacja wymagała szybkiej interwencji - swoje stanowisko straciła Laura Soave, która odpowiadała za markę w Ameryce Północnej. Jej miejsce zajmie Tim Kuniskis - dotychczasowy szef marketingu Fiata.
**CZYTAJ TAKŻE
Fiat 500 otrzymał tytuł Top Safety Pick 2011Fiat 500 w wersji Nation**
Tymczasem we Włoszech Fiat wypowiada walkę związkom zawodowym. Koncern wysłał do przedstawicieli związków list, w którym twierdzi, iż wszystkie dotychczasowe kontrakty pracownicze zostaną zerwane po 31 grudnia. Decyzja ta pojawiła się po tym, jak Fiat zaproponował nowe, bardziej elastyczne kontrakty mające na celu podniesienie produktywności i zmniejszenie absencji niektórych pracowników.
Wcześniej koncern zapowiedział wyjście z grupy Confindustria (skupiającej włoskich pracodawców) do stycznia 2012 r. tłumacząc, iż krajowe umowy pracownicze negocjowane przez związek zmniejszają możliwości konkurencyjne Fiata na rynkach globalnych. Odpowiedź związków nie trudno było przewidzieć - koncern oskarżono o destabilizację i próbę narzucania włoskim pracownikom własnych rozwiązań. Natychmiast po tej decyzji związkowcy zapowiedzieli dwugodzinny strajk ostrzegawczy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?