Fiat Palio Weekend

Wawrzyniec Rozenberg
Udostępnij:
Fiat Palio Weekend od 5 lat znajduje się u nas w sprzedaży. Model ten został zaprojektowany przez międzynarodowy zespół konstruktorów w rekordowym czasie 36 miesięcy.

Największe atuty tego auta to niska cena, stosunkowo obszerne wnętrze oraz solidne wykonanie.


Fiat Palio Weekend

Palio Weekend to tanie auto, które od niedawna
jest produkowane, ale cieszy się dużym uznaniem
na rynku aut używanych .
Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Na początku produkcji wykorzystywano tylko fiatowskie silniki o poj. 1,4 i mocy 71 KM. Potem zastąpiły je 73-konne o poj. 1,2 i 103-konne o poj. 1,6. Rzadziej stosowane są diesle o poj. 1,7 l.

Na giełdach najczęściej spotykane są najstarsze roczniki, pięcio- i czteroletnie. Nowsze są sporadycznie w sprzedaży.
- Palio Weekend spodobał się od razu całej naszej rodzinie - wspomina Edward Milewski z Gdańska, właściciel palio sprzedawanego na giełdzie w Pruszczu. Kiedy zdecydowałem się na zakup tego właśnie modelu, musiałem zapisać się w kolejkę i czekać prawie pół roku. Auto eksploatowałem we własnej firmie przez 5 lat i w tym czasie zrobiłem nim 89 tys. km. Już po gwarancji nie jeździłem na przeglądy. Uznałem, że to zbyt duży i niepotrzebny wydatek. Nie będę przecież trzymał tego samochodu przez 20 lat. Do wnętrza, niewielkiego w sumie pojazdu, mieściło się wiele towaru, bo samochód jest nadzwyczaj pakowny. Spisywał się bez zarzutu, nawet nadmiernie obciążony i do tej pory nie zauważyłem żadnych usterek. Wcześniej jeździłem różnymi samochodami i mając porównanie, uważam że Palio jest dobrym i tanim pojazdem. Chyba najlepszym za oferowaną cenę. Kupiłem go w gdańskim salonie Fiata za 36 tys. zł. Po pięciu latach liczę na otrzymanie 17 tys. zł. Chociaż za pierwszym razem nawet Fiata niełatwo sprzedać. Spadek ceny w czasie 5 lat jeżdżenia, wyniesie nieco ponad 50 procent pierwotnej wartości. Świadczy to, że auto się starzeje niezbyt szybko. Po sprzedaniu palio chyba kupię trochę większy samochód, najlepszy byłby jeden z modeli japońskich koncernów. Jestem przekonany, że włoski model dobrze przyjmie się na rynku używanych aut. Wszystko zależy, czy będzie tak bezawaryjny, jak w pierwszych pięciu latach.

Zdaniem mechanika
Stanisław Kowalczyk, kierownik serwisu PTHM Auto Plus w Gdańsku
- Fiat Palio Weekend to nowoczesna konstrukcja, dlatego poważniejszych napraw nie polecam amatorom. Tu potrzebny jest specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. W pięcioletnich autach montowano silniki starszej generacji. Późniejsze są już bardziej trwałe i jeśli przestrzega się terminów wymiany oleju, nic nie powinno się w nich psuć. Skrzynie biegów wytrzymują duże przeciążenia. Zdarzają się czasem usterki alternatorów w starszych modelach. Ocynkowane blachy nadwozia sprawiają, że w pięcioletnich Palio nie ma żadnych śladów rdzy, chyba że dokonywano napraw powypadkowych w podrzędnym warsztacie. Dynamicznej jazdy po dziurawych drogach nie wytrzymują wahacze i tu mogą zdarzyć się usterki wymagające interwencji mechanika. Natomiast układ kierowniczy dobrze znosi nasze drogi. Podobnie jest z łożyskami układu jezdnego. W Palio wyprodukowanym w 1998 r. nie powinno jeszcze nic się psuć.

Ceny części (w zł)

Reflektor460 zł
Zderzak przedni200 zł
Pasek rozrządu101 zł
Filtr oleju14 zł
Filtr powietrza42 zł
Klocki ham. komplet183 zł
Tarcza hamulca76 zł
Łożysko piasta przed. koła160 zł
Amortyzator przód325 zł
Końcówka drążka kier.199 zł

Zalety i wady

  • Niska cena
  • Dobre resorowanie
  • Przestronne, wygodne wnętrze
  • Pojemny bagażnik
  • Ubogie wyposażenie
  • Mała moc silnika
  • Zawieszenie nie wytrzymuje dziurawych dróg

    Dane techniczne Fiat Palio Weekend 1,4 71 KM, 98 r.

Wymiary (mm)4130 x 1614 x 1475
Rozstaw osi (mm)2360
Rozstaw kół (mm)1390 przód, 1380 tył
Masa własna (kg)1060
Objętość bagażnika (dm sześc.)460
Silnikrzędowy umieszczony poprzecznie
4 cylindry, po 2 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc.)1372
Moc (KM)71
Stopień sprężenia9,35
Skrzynie biegówpięciobiegowe
Zawieszenie przódkolumnowe McPherson
Zawieszenie tyłwahacz podłużny ze sprężyną śrubową
Układ kierowniczybrak wspomagania w seryjnym wyposażeniu
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.)13,2
Prędkość maksymalna (km/godz)160
Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l)6,2
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l)10,4

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie