Najtańsze nowe Palio kosztuje 39, 9 tys. zł (wersja z silnikiem 1,2 EL 60 KM), najdroższe - 48,8 tys. zł (wersja 1.6 HL 103 KM).

Poprzedni Palio Weekend to nic innego, jak odmiana kombi popularnego w Polsce Fiata Siena. Uruchomienie produkcji tego samochodu nastąpiło w Zakładzie Karoserii w Bielsku-Białej 13 października 1997 roku. Technicznie auto spokrewnione jest z modelem Uno, produkowanym od 1983 roku. Zawieszenie - z przodu kolumny Mac Pherson, z tyłu wahacze wleczone z belką skrętną, do pewnego stopnia układ napędowy i wiele mechanizmów pochodzi z tego właśnie modelu. Płyta podłogowa jest również rozwinięciem tamtej konstrukcji, tyle że wydłużono ją i poszerzono.
Teraz Fiat postanowił odmłodzić Palio Weekend i dokonał gruntownych zmian w wyglądzie zewnętrznym, wewnątrz auta i w podzespołach.

Zmiany z zewnątrz i w środku
Nową stylistykę zaprojektował Giorgio Giugaro. Auto przede wszystkim urosło. Od poprzednika jest o 1,2 cm dłuższe, 1mm szersze i 1,3 cm wyższe. Rozstaw osi zwiększono o 1,5 cm.
W każdej wersji wyposażenia boki drzwi pokryte są tkaniną. Tablica rozdzielcza została przeprojektowana z zachowaniem tego samego szkieletu. Nowy kształt ma kierownica. Fotele są głębsze i zapewniają lepsze trzymanie boczne. Po otwarciu bagażnika otrzymuje się łatwy dostęp do części bagażowej o pojemności 460 lub 1540 l (po złożeniu tylnej kanapy).
Zawieszenie
Z przodu wykorzystano wahacze McPhersona. Wszystkie wersje posiadają nową ramę pomocniczą, co poprawia stabilność i powoduje wzmocnienie całego systemu. Wprowadzono nowe, lżejsze i mniejsze sprężyny śrubowe, lepiej reagujące na boczne przeciążenia. Zawieszenie jest niezależne z drążkami poprzecznymi i drążkiem stabilizującym. Amortyzatory i sprężyny mają zmienioną charakterystykę, podnoszącą komfort jazdy. Powiększono też rozstaw kół i wydłużono rozstaw osi.
Silniki
Nowy Fiat Palio Weekend oferowany jest z trzema silnikami z zapłonem iskrowym: 1,2 8V o mocy 60 KM, 1,2 16V 80 KM i 1,6 16V 103 KM. Fiat na razie nie przewiduje w tym modelu jednostek diesla, ale przygotowany jest na montaż instalacji LPG w silnikach benzynowych.
Wyposażenie
Wreszcie standardem jest wspomaganie kierownicy oraz regulacja wysokości kolumny kierownicy. Auto wyposażono też w elektroniczne sprzęgło, dzięki czemu prowadzi się łatwiej i przyjemniej. Warto wspomnieć również o standardowej funkcji "follow-me-home", znanej z Punto - światła zewnętrzne mogą działać do 5 minut po opuszczeniu pojazdu. W najtańszej wersji znajdziemy też poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze pasów, obrotomierz, wskaźnik temperatury zewnętrznej, dzieloną kanapę tylną, zderzaki w kolorze nadwozia oraz immobilizer.
Gwarancja
Auto objęte jest 2-letnią gwarancją bez limitu przebiegu. Również 2 lata obowiązuje gwarancja na części i usługi serwisowe, bez względu na przebieg. Nie jest w żaden sposób łączona z gwarancją podstawową. Jedyny warunek stanowi przeprowadzenie naprawy przez autoryzowany serwis Fiata.
Dane techniczne
Wersja | 1.2 8V | 1.2 16V | 1.6 16V |
Moc maks. (KM-obr./min) | 60/5000 | 80/5000 | 103/5750 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 102/2500 | 114/4000 | 145/4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 16,5 | 13,2 | 10,5 |
Prędkość maks. (km/h) | 153 | 167 | 186 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 6,8 | 6,8 | 8,1 |
Cena (zł) | 39 900 | 41 900 | 48 800 |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?