Fiat Palio Weekend model 2002

Aureliusz Mikos
Fiat, cztery lata po wprowadzeniu na rynek Palio Weekend postanowił odmłodzić ten model.

Najtańsze nowe Palio kosztuje 39, 9 tys. zł (wersja z silnikiem 1,2 EL 60 KM), najdroższe - 48,8 tys. zł (wersja 1.6 HL 103 KM).

Fiat Palio Weekend model 2002

Poprzedni Palio Weekend to nic innego, jak odmiana kombi popularnego w Polsce Fiata Siena. Uruchomienie produkcji tego samochodu nastąpiło w Zakładzie Karoserii w Bielsku-Białej 13 października 1997 roku. Technicznie auto spokrewnione jest z modelem Uno, produkowanym od 1983 roku. Zawieszenie - z przodu kolumny Mac Pherson, z tyłu wahacze wleczone z belką skrętną, do pewnego stopnia układ napędowy i wiele mechanizmów pochodzi z tego właśnie modelu. Płyta podłogowa jest również rozwinięciem tamtej konstrukcji, tyle że wydłużono ją i poszerzono.
Teraz Fiat postanowił odmłodzić Palio Weekend i dokonał gruntownych zmian w wyglądzie zewnętrznym, wewnątrz auta i w podzespołach.

Fiat Palio Weekend model 2002

Zmiany z zewnątrz i w środku
Nową stylistykę zaprojektował Giorgio Giugaro. Auto przede wszystkim urosło. Od poprzednika jest o 1,2 cm dłuższe, 1mm szersze i 1,3 cm wyższe. Rozstaw osi zwiększono o 1,5 cm.
W każdej wersji wyposażenia boki drzwi pokryte są tkaniną. Tablica rozdzielcza została przeprojektowana z zachowaniem tego samego szkieletu. Nowy kształt ma kierownica. Fotele są głębsze i zapewniają lepsze trzymanie boczne. Po otwarciu bagażnika otrzymuje się łatwy dostęp do części bagażowej o pojemności 460 lub 1540 l (po złożeniu tylnej kanapy).
Zawieszenie
Z przodu wykorzystano wahacze McPhersona. Wszystkie wersje posiadają nową ramę pomocniczą, co poprawia stabilność i powoduje wzmocnienie całego systemu. Wprowadzono nowe, lżejsze i mniejsze sprężyny śrubowe, lepiej reagujące na boczne przeciążenia. Zawieszenie jest niezależne z drążkami poprzecznymi i drążkiem stabilizującym. Amortyzatory i sprężyny mają zmienioną charakterystykę, podnoszącą komfort jazdy. Powiększono też rozstaw kół i wydłużono rozstaw osi.
Silniki
Nowy Fiat Palio Weekend oferowany jest z trzema silnikami z zapłonem iskrowym: 1,2 8V o mocy 60 KM, 1,2 16V 80 KM i 1,6 16V 103 KM. Fiat na razie nie przewiduje w tym modelu jednostek diesla, ale przygotowany jest na montaż instalacji LPG w silnikach benzynowych.
Wyposażenie
Wreszcie standardem jest wspomaganie kierownicy oraz regulacja wysokości kolumny kierownicy. Auto wyposażono też w elektroniczne sprzęgło, dzięki czemu prowadzi się łatwiej i przyjemniej. Warto wspomnieć również o standardowej funkcji "follow-me-home", znanej z Punto - światła zewnętrzne mogą działać do 5 minut po opuszczeniu pojazdu. W najtańszej wersji znajdziemy też poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze pasów, obrotomierz, wskaźnik temperatury zewnętrznej, dzieloną kanapę tylną, zderzaki w kolorze nadwozia oraz immobilizer.
Gwarancja
Auto objęte jest 2-letnią gwarancją bez limitu przebiegu. Również 2 lata obowiązuje gwarancja na części i usługi serwisowe, bez względu na przebieg. Nie jest w żaden sposób łączona z gwarancją podstawową. Jedyny warunek stanowi przeprowadzenie naprawy przez autoryzowany serwis Fiata.
Dane techniczne

Wersja1.2 8V1.2 16V1.6 16V
Moc maks. (KM-obr./min)60/500080/5000103/5750
Moment obr. (Nm-obr./min)102/2500114/4000145/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)16,513,210,5
Prędkość maks. (km/h)153167186
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)6,86,88,1
Cena (zł)39 90041 90048 800

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie