Fiat Palio Weekend 1.2 16V

Ryszard Polit
Udostępnij:
Wydawało się, że małe kombi będzie szczególnie poszukiwane na naszym rynku. W 1996 r. rozpoczęto w Polsce produkcję Palio Weekend – „światowego” samochodu Fiata, wytwarzanego również w Ameryce Południowej.

Niestety, samochód ten nie zyskał zbyt wielkiej sympatii polskich nabywców i jego produkcja wkrótce się skończy.
 
Na początku 2002 r. Palio Weekend zostało zmodernizowane - unowocześniono wygląd zewnętrzny, kształt tablicy przyrządów i zwiększono rozstaw osi. Zmian w nadwoziu dokonał mistrz Giorgio Giugiaro, dzięki któremu pojazd nabrał nowocześniejszego wyglądu.

 

Cechy szczególne

 

Cechą charakterystyczną Palio Weekend jest konstrukcja podporządkowana prostocie i maksymalnemu obniżeniu kosztów.fot. Fiat
Świadczą o tym proste mechanizmy, skromnie urządzone wnętrze i ograniczone do minimum wyposażenie standardowe. Dzięki przeprowadzonej modernizacji tablica przyrządów z dużym prędkościomierzem jest czytelna, jednak plastiki użyte do wykończenia wnętrza są przeciętnej jakości. Fotele przednie umieszczono wysoko, co poprawia obserwację drogi. Nie są zbyt wygodne. Ze względu na ograniczoną szerokość na tylnej kanapie wygodnie podróżują 2 osoby. Za to miejsca nad głową i na nogi jest wystarczająco dużo. Kolumna kierownicy ma seryjną regulacje położenia w jednej płaszczyźnie. Bagażnik pojazdu ma objętość 460 l. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy równą powierzchnię o objętości 1540 l. Duża pokrywa ułatwia załadunek bagaży.

 

Silnik

 

Z gamy silników oferowanych do tego modelu najkorzystniej prezentuje się benzynowa, 16-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l i mocy 80 KM. fot. Fiat
Zapewnia ona wystarczającą dynamikę - prędkość 100 km/h osiągnąć można po 13,2 s. Silnik ten jest też dość elastyczny i nie wymaga częstej zmiany biegów. Jego słabością jest duże zużycie paliwa podczas dynamicznej jazdy, przekraczające 11 l/100 km. Spokojna jazda umożliwia ograniczenie paliwa w mieście do 9,2 l na 100 km, co jest do przyjęcia. Mimo że pojemność skokowa silnika nie jest duża, dynamika pojazdu na wyższych biegach jest zaskakująco dobra.

 

 

 

Wrażenia z jazdy

 

Palio Weekend zapewnia przyzwoity komfort jazdy i dość skutecznie fot. Fiat
pokonuje nierówności drogi. Konstrukcja zawieszenia jest typowa dla tanich aut - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna z wahaczami wzdłużnymi. Charakterystyka elementów tłumiących jest miękka, co powoduje niepewne zachowanie pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrętów i nadmierne przechyły nadwozia. To bodaj największy mankament tego auta. Również układ hamulcowy nie jest tak skuteczny jak u konkurentów. Palio Weekend zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na drodze 43,8 m. Za to poziom hałasu nie jest wysoki i dłuższa jazda z wyższymi prędkościami nie jest męcząca.

 

Podsumowanie

 

Oszczędne rozwiązania zastosowane w Palio Weekend powodują, że pojazd ten z coraz większym trudem dotrzymuje kroku konkurencji. Do zalet Palio należą: duży bagażnik, dobra dynamika i niewygórowana cena. W skład wyposażenia seryjnego wyposażenia wchodzi poduszka powietrzna dla kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego. Pozostałe elementy wyposażenia trzeba dokupić ekstra.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł648,98 zł-49%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie