Ostatnim modelem klasy D produkowanym przez Fiata była Croma. Ostatni egzemplarz tego pojazdy zjechał z taśm montażowych w 2009 roku, zaś włoska marka nie przedstawiła jego następcy. Jak się okazuje, nie planuje tego zrobić także w najbliższych latach.
- "Wydaje mi się, że Croma była naprawdę dobrym autem, ale tak naprawdę nigdy nie zdobyła uznania klientów. Musimy zdać sobie sprawę, jaki jest potencjał naszego koncernu, a także jakie jest DNA Fiata. W obecnej sytuacji posiadamy Chryslera i to właśnie ta marka będzie odpowiedzialna za produkcję modeli wyższych segmentów" - powiedział Marchionne.
Największym pojazdem produkowanym przez Fiata będzie więc kompaktowe Bravo. Następcą tego modelu będzie crossover. Fiat zdecydował się na takie posunięcie ze względu na duże zainteresowanie Nissanem Qashqai, który zastąpił kilka lat temu Almerę, typowego hatchbacka segmentu C.
- "Modele 500 i Panda są naszymi filarami. Gdybyśmy nie posiadali Chryslera, nie byłbym pewny naszej przyszłości. Jednak dzięki temu, że możemy razem współpracować, nie narazimy Fiata na kolejne niepowodzenia w segmencie D" - podsumował Marchionne.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?