Fiat łamał prawo!

(mp)
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że Fiat Auto Poland naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Przyczyną złamania prawa było jednostronne zmienienie przez firmę zasad udzielania gwarancji.

Samochody Fiata naprawiano przed dwoma laty regenerowanymi, a nie nowymi częściami. Nie informowano o tym właścicieli pojazdów. Taka procedura jest niezgodna z przepisami.

 

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

W wyniku postępowania przeciwko Fiat Auto Poland wyszło na jaw, że w lipcu 2002 r. spółka nakazała swoim dilerom stosowanie przy naprawach gwarancyjnych części po regeneracji. Miało to pozwolić na ograniczenie kosztów. Tymczasem do 1 stycznia 2003 r. w dokumentach umieszczano zapis o wykorzystywaniu części nowych. To, zdaniem UOKiK, oznacza naruszenie obowiązku udzielania konsumentom prawdziwej, rzetelnej i pełnej informacji. Urząd uznał jednostronną zmianę zasad wykonywania napraw kosztem innych uczestników  rynku i jednoczesne niedoręczenie przez przedsiębiorcę nowych wzorców umów gwarancyjnych za niedopuszczalne.

 

W związku z wynikiem postępowania klienci Fiata mogą dochodzić swoich roszczeń wobec firmy. Spółka musi natomiast opublikować w jednym z ogólnopolskich dzienników płatne ogłoszenie informujące o wynikach postępowania.

 

Od 1 stycznia 2003 r. w umowach gwarancyjnych Fiata Auto Poland znajduje się zapis o możliwości wymiany uszkodzonych części na regenerowane. Są to części używane, które po naprawie i atestach można ponownie wykorzystywać.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty