Samochody Fiata naprawiano przed dwoma laty regenerowanymi, a nie nowymi częściami. Nie informowano o tym właścicieli pojazdów. Taka procedura jest niezgodna z przepisami.
W wyniku postępowania przeciwko Fiat Auto Poland wyszło na jaw, że w lipcu 2002 r. spółka nakazała swoim dilerom stosowanie przy naprawach gwarancyjnych części po regeneracji. Miało to pozwolić na ograniczenie kosztów. Tymczasem do 1 stycznia 2003 r. w dokumentach umieszczano zapis o wykorzystywaniu części nowych. To, zdaniem UOKiK, oznacza naruszenie obowiązku udzielania konsumentom prawdziwej, rzetelnej i pełnej informacji. Urząd uznał jednostronną zmianę zasad wykonywania napraw kosztem innych uczestników rynku i jednoczesne niedoręczenie przez przedsiębiorcę nowych wzorców umów gwarancyjnych za niedopuszczalne.
W związku z wynikiem postępowania klienci Fiata mogą dochodzić swoich roszczeń wobec firmy. Spółka musi natomiast opublikować w jednym z ogólnopolskich dzienników płatne ogłoszenie informujące o wynikach postępowania.
Od 1 stycznia 2003 r. w umowach gwarancyjnych Fiata Auto Poland znajduje się zapis o możliwości wymiany uszkodzonych części na regenerowane. Są to części używane, które po naprawie i atestach można ponownie wykorzystywać.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?