
Uznanie w całej Europie zapewniała oryginalna, nowoczesna stylistyka oraz dobre osiągi auta. Bravo produkowany był przez 6 lat. Na rynku używanych aut opinia o nim jest dobra, łatwo je sprzedać. Wszystkie modele Bravo to trzydrzwiowe hatchbacki. Produkowano je z silnikami o pojemności 1,2, 1,4, 1,6 i 1,8. Najsłabszy ma moc 82 KM, najmocniejszy 113 KM. Do tego dochodzą turbodiesle o poj. 1,9 i mocy 75 oraz 105 KM.
Od kilku lat na każdej pruszczańskiej giełdzie pojawiają się fiaty bravo. Nowoczesna sylwetka jeszcze dziś budzi podziw oglądających samochody. Podobnie jak inne używane Fiaty, Bravo nie jest wyceniane zbyt wysoko. Sprzedać je łatwiej niż nieco droższe samochody niemieckie tej klasy.
- Lubię szybką, ale bezpieczną jazdę i Bravo odpowiadało tym wymaganiom - powiedział Stanisław Kotowski, który na giełdę do Pruszcza przyjechał z Kwidzyna. - Co roku zamawiam zza zachodniej granicy lekko uszkodzone auto i po dokonaniu remontu jeżdżę nim przez jakiś czas. Ten samochód miał uszkodzony prawy błotnik, który wymieniłem. Za Bravo zapłaciłem 18 tys. zł. Naprawy nie kosztowały wiele, zamknęły się kwotą nieco ponad 2 tys. zł. Jestem właścicielem warsztatu lakierniczego, więc nie liczę własnej robocizny. Silnik i zawieszenie nie były uszkodzone. Auto jest bogato wyposażone. Ma wspomaganie kierownicy, centralny zamek, immobiliser, blokadę skrzyni biegów, elektrycznie otwierane szyby, poduszki bezpieczeństwa oraz wbudowane fabrycznie radio. Silnik o mocy 103 KM zapewnia dobre osiągi, przy spokojnej jeździe zaliczyć go trzeba do oszczędnych. Zużycie paliwa na trasie nie przekracza 7 litrów. Do prędkości 100 km na godz. szumy silnika nie przeszkadzają, potem jest coraz głośniejszy. Auto nie psuło się przez rok, gdy byłem jego właścicielem. Jedynie amortyzator trzeba było wymienić. Przez kilka lat jeździłem Oplem Vectrą. Uważam, że podróżowanie Bravo zapewnia większy komfort. Żona polubiła to auto za płynną regulację położenia kierownicy oraz fotela kierowcy. Podoba jej się również nowoczesna sylwetka auta i estetycznie wykonane wnętrze.
Ceny części (w zł)
Zderzak przedni | 1030 |
Reflektor | 570 |
Łożysko piasty przedniego koła | 192 |
Pasek rozrządu | 193 |
Klocki ham. komplet przód | 185 |
Tarcza hamulca przód | 97,60 |
Filtr oleju | 19 |
Filtr powietrza | 43 |
Amortyzator przód | 249 |
Wady i zalety
- Elastyczny silnik
- Komfortowe zawieszenie
- Tani i dostępny serwis
- Dobre warunki jezdne
- Duża trwałość karoserii potwierdzona 8-letnią gwarancją
- Mało miejsca na tylnej kanapie
- Duży promień zawracania
Głośny silnik na wysokich obrotach
Dane techniczne
Wymiary (mm) | 4030 X 1760 X 1420 |
Rozstaw osi (mm) | 2540 |
Rozstaw kół (mm) | 1450 przód, 1450 tył |
Masa własna (kg) | 1025 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1550 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 280 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 4 zawory na cylinder |
Pojemność (cm sześc.) | 1581 |
Moc (KM) | 103 |
Skrzynia biegów | pięciobiegowa, brak wersji automatycznej |
Zawieszenie przód | kolumnowe typu McPherson |
Zawieszenie tył | wahacz podłużny ze sprężyną śrubową |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Hamulce | tarczowe przód i bębnowe tył |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) | 11 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | od 184 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l) | 6,1 |
Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?