MultiAir to nowoczesny i jeden z "najczystszych" silników na świecie. Emisja CO2 została ograniczona do 132 g/km w cyklu mieszanym. Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo zużywa 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1750 obr./min. Motor posiada homologację Euro 5 i współpracuje z nową, manualną, 6-biegową przekładnią.
W Polsce Bravo z nowym silnikiem MultiAir jest dostępne w następujących wersjach: Dynamic, Emotion i Sport i kosztuje odpowiednio 67 990 zł i 76 990 zł (Emotion lub Sport).
System MultiAir stanowi w ewolucji silników benzynowych prawdziwy skok technologiczny porównywalny do tego, który miał miejsce przy wprowadzeniu technologii Common Rail w silnikach Diesla. W porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, zespół napędowy Multiair zapewnia wzrost mocy (do 10 proc.) i momentu obrotowego (do 15 proc.), ponadto istotne zmniejszenie zużycia paliwa (do 10 proc.) oraz emisji CO2 (do 10 proc.). Dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pomocą zaworów ssących silnika, bez udziału przepustnicy, udało się zredukować zużycie paliwa oraz emisję substancji zanieczyszczających środowisko.
Wraz z debiutem nowego napędu MultiAir, gamę Fiata Bravo wzbogacono o inną nowość: silnik 1.4 T-Jet 120 KM z homologacją Euro 5, który w stosunku do odpowiednika Euro 4, zmniejsza emisję CO2, z 149 do 146 g/km. Dostępny w wersji Dynamic, Fiat Bravo wyposażony w ten silnik kosztuje 60 990 zł.
Źródło: Fiat
**Zobacz także:
MultiAir, czyli więcej mocy w MiToFiat TwinAir**
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?