Fiat Bravo - pierwsza jazda

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
W kwietniu na nasz rynek zostanie wprowadzony nowy Fiat Bravo. Mieliśmy już możliwość jeżdżenia tym samochodem.

Fiat Bravo to następca modelu Stilo nie cieszącego się zbyt dużym powodzeniem. Włosi chcą, aby sytuacja ta uległa zmianie. Przygotowali więc samochód łączący cechy należącego do segmentu B Grande Punto i Cromy - przedstawiciela klasy D.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

 

Model pod tą nazwą Włosi produkowali już w latach 1995-2001, a następnie w jego miejsce wprowadzili Stilo.

Nowe Bravo oferowane będzie tylko z nadwoziem 5-drzwiowym. W planach jest co prawda wprowadzenie na rynek wersji kombi, ale nastąpi to najwcześniej za trzy lata.

 

Zaprojektowany w Fiat Style Centre pojazd ma dynamiczny charakter. Podkreślają go efektowna osłona chłodnicy, mocno wyprofilowane zderzaki i zaokrąglony tył. Bravo ma długość 434 cm, szerokość 179 cm i wysokość 150 cm.

 

Jest nieco większy od Toyoty Auris i Kii Cee’d, ale mniejszy od Forda

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Focusa, z którymi przyjdzie mu rywalizować o względy klientów.

 

Plusem jest pojemność bagażnika wynosząca 400 l.  Można ją zwiększać do 1175 l składając siedziska i oparcia tylnej kanapy.

 

Początkowo Bravo dostępne będzie z trzema silnikami: benzynowym 1,4 l/90 KM i wysokoprężnymi 1,9 l o mocy 120 lub 150 KM. Później dołączą do nich turbodoładowane jednostki benzynowe 1,4 l/120 i 1,4 l/150 KM.

 

Póki co nie wiadomo dokładnie, ile Bravo kosztować będzie w Polsce. Jak poinformowali nas przedstawiciele Fiata Auto Poland, ceny pojazdu mają zaczynać się powyżej 50 tys. zł.

 

Wrażenia z jazdy

 

Jeździliśmy Bravo z najmocniejszym dieslem. Silnik jest elastyczny i zapewnia autu dobrą dynamikę. Nie jest przy tym zbyt głośny. Fiat pewnie się prowadzi, nie ma tendencji do nurkowania przy hamowaniu ani "myszkowania" na drodze.

 

Miejsca w środku nie brakuje, chociaż wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu mogą nieco narzekać na brak przestrzeni na wysokości kolan. Jakość wykończenia jest zadowalająca. Bagażnik jak na tę klasę jest duży.

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1910

Moc (KM) przy obr./min

150/4000

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

305/2200

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,0

Prędkość maksymalna (km/h)

209

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

4,5/7,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

434 x 179 x 150

Pojemność bagażnika (l)

400/1175

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie