Masa własna około 600 kg, tylny napęd i czterobiegowa manualna skrzynia biegów. Takie są kultowe Maluchy. Ile aut, tyle stylizacji. Jedne z nich przyciągają wzrok m.in. różowym lakierem. Inne zwracają uwagę przeróbkami technicznymi. Na zlocie Maluchów można było zobaczyć m.in. przemalowany egzemplarz z obniżonym zawieszeniem oraz tarczowymi hamulcami.
Władza po raz pierwszy pokazała Polakom Malucha 9 listopada 1972 r. na Placu Defilad w Warszawie. Niespełna miesiąc wcześniej Fiat 126 zadebiutował na salonie w Turynie. Dziennikarzom podobało się nowoczesne nadwozie i funkcjonale, pojemne jak na klasę auta, wnętrze.
Kontrakt licencyjny na produkcję Fiacika nad Wisłą podpisano rok wcześniej, 29 października 1971 r. Mały samochód był prezentem dla mas od Edwarda Gierka i jego ekipy. Oznaką rozluźnienia surowych reguł „pracy dla kraju”. Teraz można było pracować również dla siebie i kupić sobie polski „samochód ludowy” – za jedyne 69 tys. zł. Średnia, miesięczna pensja wynosiła 2,5 tys zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?