To nie tylko najmocniejszy dopuszczony do ruchu pojazd w historii producenta supersamochodów z Maranello. To także pierwszy od wielu lat topowy model, który wyposażony jest w silnik V8, a nie V12.
Nowy samochód to hybryda typu plug-in, a w skład układu napędowego wchodzą, 4-litrowy motor V8 (780 KM i 800 Nm) oraz trzy silniki elektryczne dostarczające 220 KM. Dwa z nich umieszczono przy przednich kołach, a trzeci z tyłu - między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Łącznie do dyspozycji jest 1000 KM.
Napęd przenosi 8-stopniowa skrzynia automatyczna. Przednia oś napędzana jest tylko w trybie czysto elektrycznym, na którym SF90 Stradale może przejechać do 25 km. Standardowo napędzane są wszystkie koła.
Sprint od 0 do 100 km/h ma wynosić 2,5 sekundy, z kolei przyspieszenie od 0 do 200 km/h ma zająć 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 340 km/h.
SF90 Stradale waży 1570 kg, posiada nadwozie wykonane z aluminium i włókna węglowego. Liczba egzemplarzy jakie powstaną, a także cena nie jest znana.
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?