FXX K jest częścią programu badawczo-rozwojowego prowadzonego przez inżynierów Ferrari, którego celem jest wprowadzanie nowoczesnych technologii do seryjnej produkcji. W tym przypadku specjaliści skupili się na testach systemu odzyskiwania energii KERS, o czym świadczy oznaczenie „K” w nazwie modelu.
W porównaniu z seryjnym LaFerrari, model FXX K dysponuje łączną mocą 1 050 KM (+87 KM) krzesaną z silnika V12 o pojemności 6,3 litra (860 KM) oraz silnika elektrycznego (190 KM). Łączny moment obrotowy wynosi ponad 900 Nm.
Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby pracy systemu HY-KERS: Qualify, dający maksymalne osiągi na ograniczonej liczbie okrążeń; Long Run, optymalizujący osiągi na dłuższych dystansach; Manual Boost, zapewniający natychmiastowy wzrost momentu obrotowego; oraz Fast Charge, pozwalający szybko doładować pokładowe akumulatory.
Samochód otrzymał również rozbudowany pakiet aerodynamiczny nadwozia, mający na celu ograniczenie oporów powietrza i zwiększenie siły docisku przy wyższych prędkościach. Standardem są opony Pirelli z czujnikami monitorującymi przyspieszenie wzdłużne, boczne i dośrodkowe, a także temperaturę i ciśnienie.
Wszystkie egzemplarze modelu FXX K pozostaną własnością Ferrari i nigdy nie będą udostępnione prywatnym odbiorcom. Najważniejsi klienci firmy będą jednak mogli przetestować auto podczas specjalnych pokazów.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?