Ferrari Challenge Stradale

pim
Ferrari Challenge Stradale to wariacja na temat modelu 360. Przygotowano ją z myślą o tych, którzy chcą jeździć po drogach samochodami o torowych właściwościach.

Podstawami przygotowania tej wersji były aerodynamika, a zwłaszcza redukcja wagi. Przy budowie samochodu wykorzystano rozwiązania zaczerpnięte z wyścigów.

Pracując nad właściwościami aerodynamicznymi samochodu zmieniono przedni zderzak, obniżając go i powiększając wloty powietrza. Zmieniono także progi i zarys tylnych błotników.

Pierwszy krok do zmniejszenia wagi to wykorzystanie do budowy tylko aluminium i tytanu.


Ferrari Challenge Stradale

Umieszczony w centralnym miejscu
tablicy rozdzielczej żółty obrotomierz
przykuwa wzrok .

Wiele elementów nadwozia i wnętrza, np. panele drzwi czy szkielety foteli, zostało wykonanych z włókien węglowych. Elementem "odchudzenia" samochodu było także wykorzystanie zaadaptowanych z Formuły 1 ceramiczno - węglowych tarcz hamulcowych. Łącznie, w porównaniu z modelem 360 Modena, challenge stradale jest o 110 kg lżejszy. We wnętrze samochodu przede wszystkim zrezygnowano z "niepotrzebnych" elementów, takich jak tapicerka drzwi, maty i wykładziny, co zresztą odpowiada także stylizacji pozostałych elementów na wyścigowo - rajdowe.

Centralnym elementem deski rozdzielczej jest obrotomierz, który dzięki żółtemu cyferblatowi niemal wskakuje w oczy kierowcy. Kierownica w górnej części jest nieco spłaszczona, podobnie, jak w samochodach wyścigowych. Za kierownicą widać metalowe skrzydełka, służące do zmiany biegów.

Drzwi są pokryte włóknem węglowym, podobnie jak

Ferrari Challenge Stradale

środkowy tunel, na którym umieszczono najważniejsze przełączniki i przyciski: uruchamiający silnik, włączający wsteczny bieg, wyłączający system ASR.

Fotele są tylko dwa. Miejsce za nimi szczelnie wypełnia silnik V8 o pojemności 3,5 l. Ma on moc 425 KM. Dzięki niemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Może jeździć z prędkością 300 km/h.

Challenge stradale jest dostępny w dwóch wersjach - bardziej ekstremalnej i "cywilnej". Pierwsza ma wyczynowe siedzenia z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa i odsuwanymi szybami. Druga ma bardziej komfortowe siedzenia z trzypunktowymi pasami i skórzaną tapicerką oraz tradycyjnie otwierane okna.

Ferrari Challenge Stradale

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie