Face lifting Mercedesa CL

pim
Udostępnij:
Jesienią mercedes CL przejdzie niewielki face lifting. Otrzyma bogatsze wyposażenie, a przede wszystkim nowy silnik V12 o mocy 500 KM.
Face lifting Mercedesa CL

Bardziej dynamiczny wygląd ma zapewnić zmieniony przedni zderzak, a
elegancji dodadzą nowe klosze przednich lamp. Główną zmianą we wnętrzu
jest nowy kształt środkowej konsoli z powiększonym, kolorowym wyświetlaczem
seryjnie montowanego systemu informacyjno - rozrywkowego COMAND z radiem
i odtwarzaczem płyt kompaktowych.
Najważniejsze zmiany pozostają niewidoczne. Specjalna folia w siedzisku
fotela przedniego pasażera, umożliwia automatyczne sklasyfikowanie jego
wagi, co pozwala lepiej dobrać sposób odpalenia poduszki powietrznej. Zamontowane
będą także nowe czujniki z przodu pojazdu, które pozwolą wcześniej rozpoznać
siłę zderzenia i ułatwią decyzję, który stopień napełnienia poduszek powietrznych
powinien być aktywowany. Wcześniej także zadziałają dzięki nim napinacze
pasów.
Montowane w mercedesach CL aktywne zawieszenie ABC (Active Body Control),
które redukuje przechyły nadwozia i dobiera poziom tłumienia drgań do aktualnej
sytuacji drogowej, zostało uzupełnione o czujnik obciążenia samochodu,
co usprawni pracę całego systemu.
Największą nowością jest dwunastocylindrowy silnik V12, który z pojemności
5,5 l uzyskuje moc 500 KM. Jest wyposażony w dwie sprężarki z chłodzeniem
powietrza doładowującego. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi
800 Nm, co pozwala rozpędzić ciężką limuzynę do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Poprzednia generacja silnika V12 potrzebowała na to "aż" 6,4 sekundy. W
stosunku do poprzednika moc nowego V12 wzrosła o 36 proc., a maksymalny
moment obrotowy o 51 proc. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono
do 250 km/h. Ale za tą przyjemność trzeba zapłacić przy dystrybutorze -
spalanie wynosi prawie 15 l na 100 km.
Taką samą pojemność i moc (5,5 l i 500 KM) będzie miał inny nowy silnik
- jednostka V8 dla wersji CL 600 AMG. Ma co prawda nieco mniejszy moment
obrotowy, 700 Nm, ale na rozpędzenie samochodu do 100 km/h także potrzebuje
tylko 4,8 sekundy. Ile lat oszczędzania potrzebuje "statystyczny Kowalski"
na zakup takiego auta, lepiej nawet nie myśleć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie