Po trzech latach od pojawienia się na rynku, Audi Q7 zostało poddane face liftingowi. Niemiecki SUV ma teraz mocniejsze, a równocześnie ekologiczne silniki i bardziej komfortowe wnętrze.
Model Q 7 został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagena Touarega, ale jest od niego sporo dłuższy - mierzy ponad 5 m. Wprowadzone zmiany nie są zbyt widoczne z zewnętrz, ale po bliższym przyjrzeniu się, można dostrzec nową konstrukcję reflektorów i kierunkowskazów opartą na diodach LED. Podobne rozwiązanie zastosowao także w tylnych lampach.
W porónaniu do poprzednika, przybyło także chromowanych elementów z których wykonano m.in. dużą kratę wlotu powietrza do silnika. Również we wnętrzu pojawiło się więcej chromu, a w opcji można zamówić niezwykle eleganckie skórzane wykończenie deski rozdzielczej.
Tylna kanapa Audi Q7 jest przesuwana, dzięki czemu można regulować przestrzeń ładunkową w bagażniku. W droższych odmianach, zamiast tylnej, trzyosobowej kanapy oferowane są dwa oddzielne, wygodne fotele. Do wyboru jest także wersja 7-osobowa, z fotelami trzeciego rzędu, które można schować w podłodze bagażnika.
Niezwykle bogata lista wyposażenia dodatkowego obejmuje m.in. supernowoczesny zestaw audio Bang&Olufsen z 14 głośnikami oraz pakiet multimedialny, który może zamienić to auto w mini salkę kinową lub... konferencyjną. W opcji znalazło sie także pneumatyczne zawieszenie, które umożliwia płynną regulację prześwitu w zakresie 14,5-24 cm.
Pojemność silników w nowym modelu pozostała niezmieniona, ale zwiększono ich moc (m.in w dieslu 4,2 l o 14 KM), a zarazem zmniejszono zużycie paliwa (o ponad litr na 100 km). Wszystkie jednostki napędowe są także bardziej ekologiczne - silnik 3.0 TDI clean diesel już teraz spełnia normę euro 6, która zacznie obowiązywać dopiero od 2014 r.
Mimo swojego "terenowego wyglądu" model ten jest typowym SUV-em, który znacznie lepiej sprawuje się na asfaltowej drodze niż w terenie. Niemieckie auto nie posiada blokad mechanizmów różnicowych czy reduktora, co oznacza, że lepiej nie zapuszczać się zbyt daleko od utwardzonych szlaków.
Mimo to, Q7 ma grono zagorzałych zwolenników, a jednym z pierwszych jego użytkowników był brytyjski następca tronu - książe Karol oraz piosenkarz Elton John, który wybrał model w kolorze turkusowym.
W polskich salonach najtańsze Audi Q7 z silnikiem 3.6 FSI/280 KM kosztuje 233,7 tys zł, za wersję z wysokoprężną jednostką 3.0 TDI/240 KM trzeba zapłacić 235 tys. zł, a za najmocniejszy w ofercie model napędzany potężnym silnikiem V12 TDI o mocy 500 KM - 598 tys. zł.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?