W zeszłym roku niemiecki producent wyprodukował w Gliwicach aż 173 962 aut. Był to znaczny wzrost wobec 158 tys. egzemplarzy, które zjechały z taśm fabryki w 2010 roku. Zdecydowaną większość z nich, 136 tys. sztuk, stanowił pięciodrzwiowy model Opla Astry. Dla porównania, produkowanych od jesieni zeszłego roku Opli Astra GTC wytworzono "tylko" ok. 15 tys.
Zdolność produkcyjna fabryki z Gliwic to aż 207 tys. samochodów rocznie. Pojazdy wyprodukowane w tym zakładzie tylko w nieznacznej ilości trafiają na polski rynek. W zeszłym roku w naszym kraju sprzedano jedynie 2,5 tys. Opli, a ponad 98 proc. zbudowanych w Polsce aut tej marki eksportowano.
W tym roku, mimo rozpoczęcia sprzedaży nowego Opla Astry w wersji sedan oraz cabrio, przewidywana produkcja ma się zmniejszyć. - Przewidujemy, że w 2012 r. produkcja będzie niższa od ubiegłorocznej o ok. 5 proc. - podał rzecznik General Motors Poland, Przemysław Byszewski. Jeśli te przypuszczenia się potwierdzą, gliwicka fabryka w 2012 roku wyprodukuje ok. 165 tys. pojazdów.
Nakłady inwestycyjne zakładu produkcyjnego będą jednak rosnąć. Rozpoczęcie wytwarzania nowej Astry GTC kosztowało niemieckiego producenta aż 80 mln Euro. Gdy "na taśmy" trafi również Astra w wersji sedan oraz kabriolet, łączne nakłady sięgną aż 120 mln Euro.
Gliwicka fabryka stara się także o przejęcie części produkcji modeli Chevroleta. Według dyrektora zakładu, najlepszą formą zabiegania o taką dywersyfikację jest utrzymywanie obecnego wyniku produkcyjnego. - Przed nami jeszcze parę nowych wdrożeń obecnej Astry, potem liczymy na Astrę V. W międzyczasie czekamy, aż coś wyjaśni się z Chevroletem - komentuje dyrektor.
Źródło:
wp.plOtwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?