Fabia za... milion złotych

Mototarget.pl
Skoda Fabia R5 Rally CarBudowa każdej z rajdówek zajmuje mechanikom Skody 10 dni. Fabia R5 Rally Car jest wykonywana ręcznie przez specjalnie wyszkolonych pracowników. Pomijając trwający półtora tygodnia montaż, auto nadal wymaga prac związanych z lakierowaniem nadwozia i nadawaniem mu barw drużynowych.Fot. Skoda
Skoda Fabia R5 Rally CarBudowa każdej z rajdówek zajmuje mechanikom Skody 10 dni. Fabia R5 Rally Car jest wykonywana ręcznie przez specjalnie wyszkolonych pracowników. Pomijając trwający półtora tygodnia montaż, auto nadal wymaga prac związanych z lakierowaniem nadwozia i nadawaniem mu barw drużynowych.Fot. Skoda
Udostępnij:
Kosztuje prawie milion złotych, osiąga pierwszą setkę w mniej niż 4 sekundy i spala 60 litrów na 100 kilometrów! Nie, to nie wyrafinowany supersamochód, a rozsądny hatchback segmentu B zamieniony w rajdowego potwora. Już teraz można kupić takie auto na własność. Niestety pod warunkiem, że mieszkamy w Irlandi.
Skoda Fabia R5 Rally CarBudowa każdej z rajdówek zajmuje mechanikom Skody 10 dni. Fabia R5 Rally Car jest wykonywana ręcznie przez specjalnie wyszkolonych
Skoda Fabia R5 Rally Car

Budowa każdej z rajdówek zajmuje mechanikom Skody 10 dni. Fabia R5 Rally Car jest wykonywana ręcznie przez specjalnie wyszkolonych pracowników. Pomijając trwający półtora tygodnia montaż, auto nadal wymaga prac związanych z lakierowaniem nadwozia i nadawaniem mu barw drużynowych.

Fot. Skoda

Ceny Skody Fabii R5 Rally Car zaczynają się od 221 tysięcy euro - to prawie 946 tysięcy złotych. Zaporowa wartość nie odstrasza jednak fanów motosportu. Ci ustawiają się w kolejce i walczą o jak najwyższą pozycję na liście chętnych. Każdego roku Czesi chcą wysyłać do Irlandii - gdzie model wszedł właśnie do oficjalnej sprzedaży - maksymalnie 60 aut.

Budowa każdej z rajdówek zajmuje mechanikom Skody 10 dni. Fabia R5 Rally Car jest wykonywana ręcznie przez specjalnie wyszkolonych pracowników. Pomijając trwający półtora tygodnia montaż, auto nadal wymaga prac związanych z lakierowaniem nadwozia i nadawaniem mu barw drużynowych.

Skoda Fabia R5 Rally Car jest napędzana 1,6-litrowym, doładowanym silnikiem o mocy 280 koni mechanicznych. Jako że auto jest odchudzone do granic możliwości, a jednocześnie zapewnia imponujący poziom trakcji, jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę w mniej niż 4 sekundy. Spalanie? Rajdowy hatchback potrzebuje około 60 litrów benzyny na każde 100 kilometrów. Taki wynik może zawstydzić nawet Bugatti Veyrona!

Skoda ma bogatą tradycję w motosporcie sięgającą jeszcze początku lat sześćdziesiątych. Ta w sposób naturalny przełożyła się na ofertę pojazdów usportowionych. Cywilną siostrą Fabii R5 Rally Car jest Fabia RS. Do tej pory na rynku funkcjonowały dwie generacje modelu. Trzecia prawdopodobnie wkrótce będzie miała rynkową premierę. Pierwsza odsłona Skody Fabii RS była napędzana 131-konnym dieslem 1,9 TDI. W przypadku drugiej generacji Czesi postawili na 1,4-litrowy silnik benzynowy. 180-konna jednostka sparowana z dwusprzęgłową przekładnią DSG pozwoliła na stworzenie najszybszej seryjnie produkowanej Fabii na świecie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie