Premierę Fabii kombi zaplanowano na salon motoryzacyjny we Frankfurcie rozpoczynający się 11 września dniami prasowymi.
W porównaniu do Fabii pierwszej generacji, auto jest o 7 mm dłuższe (4 239 mm) i 46 mm wyższe (1 498 mm). Udało się dzięki temu wygospodarować większy bagażnik, którego pojemność
wzrosła o 54 l i wynosi obecnie 480 l. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy płaską powierzchnię załadunkową i przestrzeń na 1 460 l bagażu (235 l więcej niż w poprzedniku).
Gama jednostek napędowych składa się z trzech silników benzynowych (1,2 l/69 KM, 1,4 l/86 KM i 1,6 l/105 KM) oraz trzech diesli (1,4 l/69 KM, 1,4 l/80 KM i 1,9 l/105 KM). Jednostka 1,6 l/105 KM będzie opcjonalnie oferowana z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (Tiptronic). Filtr cząstek stałych (DPF) jest dostępny dla dwóch mocniejszych silników wysokoprężnych.
Poza świeżym designem, nawiązującym do wyglądu wersji hatchback, Fabia kombi oferuje szereg rozwiązań zwiększających wygodę i podnoszących komfort podróżowania: większa przestrzeń dla
pasażerów tylnej kanapy, przestronniejszy bagażnik, lepszej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza oraz roleta przestrzeni bagażowej z nowoczesnym systemem zwijania za pomocą jednego przycisku - identyczna jak w Octavii kombi.
Koncern Skoda Auto sprzedał dotychczas na światowych rynkach 630 tys. egzemplarzy Skody Fabia Combi pierwszej generacji, z czego aż 40 tys. egzemplarzy w Polsce. W ciągu sześciu lat od wprowadzenia na nasz rynek ta wersja nadwoziowa stała się jedną z najpopularniejszych. W 2006 r. stanowiła 45 proc. całkowitej sprzedaży Fabii pierwszej generacji. W salonach pojawi się już w pierwszym kwartale 2008 r. Produkcja tego modelu w dotychczasowej wersji będzie kontynuowana do końca 2007 r.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?