Numer w nazwie bolidu nawiązuje do roku startów (2013) oraz liczby cylindrów w silniku. W ten sposób, Ferrari chciało "uczcić" ostatni sezon, w którym będą używane jednostki V8. Przypomnijmy, że od 2014 roku zespoły Formuły 1 będą musiały korzystać z silników V6 turbo.
Nowy bolid Ferrari wyróżnia się przede wszystkim gładkim nosem. Włoscy inżynierowie postanowili wykorzystać zmiany w przepisach i skorzystali ze specjalnej dokładki niwelującej efekt "garbu". Na podobne rozwiązanie zdecydował się także McLaren. Ponadto, przednie zawieszenie F138 wciąż oparte jest na rozwiązaniu typu pull-rod. W tylnej części bolidu uwagę zwraca znacznie wyprofilowana strefa boczna, którą wyposażono w układ wydechowy z efektem Coandy. Rozwiązanie to wzorowane jest na ubiegłorocznym bolidzie zespołu Red Bull Racing.
Podobnie jak w poprzednich latach, kierowcami Ferrari będą Felipe Massa oraz Fernando Alonso. Obaj zawodnicy zapowiadają walkę o zwycięstwo w każdym wyścigu. Kierowcą testowym został Pedro de la Rosa, który w sezonie 2012 był zawodnikiem nieistniejącego już zespołu HRT.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?