Tym koncepcyjnym autem Volkswagen zwieńczył to, co rozpoczął w 2001 roku - wizja nowego pojazdu zaowocowała przed dziesięciu laty niezapomnianym autem studyjnym o nazwie Microbus. Teraz koncepcja została doprecyzowana, a niezbędne, ekologiczne technologie stały się tańsze w produkcji.
**CZYTAJ TAKŻE
Geneva Motor Show 2011Volkswagen szykuje Golfa w wersji Cabrio**
Prezentowany Volkswagen napędzany jest silnikiem elektrycznym, który pozwala na przejechanie nawet 300 kilometrów na jednym ładowaniu. Energia magazynowana jest w baterii litowo-jonowej o maksymalnej pojemności 40 kWh. Dzięki najnowocześniejszym technologiom napędu studyjny Bulli jest tak zwanym Zero-Emission-Vehicle. Silnik elektryczny vana rozwija moc 85 kW i moment obrotowy 270 Nm. Jak zwykle przy tej formie napędu, maksymalna siła jest dostępna natychmiast po uruchomieniu silnika.
Nowy Bulli z pewnością nie ma oszałamiających osiągów, jednakże na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebuje 11,5 sekundy co należy uznać za dobry wynik. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Ten kompaktowy van jest przeznaczony nie tylko do pokonywania krótkich tras. Doskonale nadaje się dla większości osób dojeżdżających do pracy lub używających samochodu w wolnym czasie, na przykład by dojechać na trening lub do lasu i nie powoduje przy tym emisji szkodliwych substancji.
Auto będzie dostępne także z silnikami spalinowymi. Możemy się spodziewać, że pod maskę tego auta trafiłyby jednostki TFSI o pojemności 1.2 lub 1.4 litra. Pamiętajmy jednak, że jest to wciąż auto koncepcyjne i nie wiadomo czy trafi do seryjnej produkcji.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?