Elektryczne Renault Kangoo. Jaki zasięg i wyposażenie?

Mariusz Michalak
Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.Fot. Renault
Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.Fot. Renault
Silnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne ma takie parametry ładowności i napędu jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym: pojemność przedziału ładunkowego do 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie), 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej) i możliwość holowania przyczepy o masie 1500 kg.

Do dyspozycji są m.in. 3 fotele przednie ze składanym środkowym oparciem tworzącym mobilne biuro, blisko 60 litrów schowków w kabinie, w tym szufladę Renault Easy Life, jak również najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia z aktywnym regulatorem prędkości z funkcją Stop & Go i asystentem jazdy na autostradzie i w korkach, co stanowi pierwszy krok w kierunku jazdy autonomicznej.

Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać
Renault Kangoo

Silnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.

Fot. Renault

Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100%, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTP.  Akumulator umieszczony pod podłogą samochodu nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w wydajny silnik o mocy 90 kW rozwijający natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm,

Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:

  • Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu;
  • Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;
  • Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.
Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać
Renault Kangoo

Silnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.

Fot. Renault

W celu naładowania akumulatora Kangoo Van E-TECH proponuje wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą.

Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego naładowany w 15% naładuje się do 100% pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin.

Pojazd został wyposażony w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z grzałki pobierającej prąd. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich.

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty