Elektryczne Renault Kangoo. Jaki zasięg i wyposażenie?

Mariusz Michalak
Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.Fot. Renault
Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.Fot. Renault
Silnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne ma takie parametry ładowności i napędu jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym: pojemność przedziału ładunkowego do 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie), 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej) i możliwość holowania przyczepy o masie 1500 kg.

Do dyspozycji są m.in. 3 fotele przednie ze składanym środkowym oparciem tworzącym mobilne biuro, blisko 60 litrów schowków w kabinie, w tym szufladę Renault Easy Life, jak również najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia z aktywnym regulatorem prędkości z funkcją Stop & Go i asystentem jazdy na autostradzie i w korkach, co stanowi pierwszy krok w kierunku jazdy autonomicznej.

Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać
Renault Kangoo

Silnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.

Fot. Renault

Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100%, Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTP.  Akumulator umieszczony pod podłogą samochodu nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.

Nowe Kangoo Van E-TECH Elektryczne jest wyposażone w wydajny silnik o mocy 90 kW rozwijający natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm,

Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:

  • Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu;
  • Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;
  • Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.
Renault KangooSilnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać
Renault Kangoo

Silnik o mocy 90 kW jest oferowany z akumulatorem litowo-jonowym 45 kWh, który może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut.

Fot. Renault

W celu naładowania akumulatora Kangoo Van E-TECH proponuje wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą.

Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Nowego Kangoo Van E-TECH Elektrycznego naładowany w 15% naładuje się do 100% pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin.

Pojazd został wyposażony w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z grzałki pobierającej prąd. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich.

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty