BMW wychodzi z założenia, że logistyka i transport to dziedziny o ogromnym potencjale przyszłościowym. Nie dziwi więc, że bawarski koncern jest pierwszym producentem samochodowym w Europie, który do swych celów użytkuje na publicznych drogach 40-tonowe elektryczne ciężarówki. Ich oficjalne wejście do służby nastąpiło 6 czerwca, a pierwszy kurs rozpoczęła Minister ds. Gospodarczych Bawarii, Ilse Aigner.
Samochody ciężarowe – model holenderskiego producenta Terberga – z sukcesem zakończyły serię jazd próbnych. Od 7 czerwca regularnie jeżdżą między Centrum Logistycznym SCHERM Group a monachijskim centrum produkcyjnym BMW. Ciężarówki przewożą do fabryki różne części i podzespoły, jak amortyzatory, sprężyny czy układy kierownicze.
W porównaniu z konwencjonalnymi autami ciężarowymi, każda z elektrycznych ciężarówek Terberg oszczędzi rocznie 11,8 t CO2 – a tyle wyemitowałoby BMW 320d EfficientDynamics okrążając Kulę Ziemską trzykrotnie.
Ładowanie akumulatorów w ciężarówce trwa 3 godziny. W pełni naładowane baterie dają jej zasięg do 100 km, więc teoretycznie na jednym ładowaniu auto może wykonać całodzienną zmianę.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?