Ekscytujące kolory i cichsza kabina

Janusz Steinbarth
Bardziej poręczny i ekologiczny – to najważniejsze cechy Peugeota 107 po faceliftingu, który jest już dostępny w polskich salonach.

Bardziej poręczny i ekologiczny - to najważniejsze cechy Peugeota 107 po faceliftingu, który jest już dostępny w polskich salonach.

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

Czym mały Francuz różni się od poprzednika? Zmieniono przód, który otrzymał duży grill. Tablica rejestracyjna znajduje się na dole, podkreślając kontury kratki wlotu powietrza o strukturze plastra miodu. Osłona zderzaka ma boczne nawiewy, ozdobione kratką i podwójną listwą dekoracyjną.

Charakterystyczny profil 107-ki to nie tylko inne osłony zderzaków, ale również nowe, siedmioramienne 14-calowe kołpaki. Klapa bagażnika z szybą z przyciemnianego szkła oddziela pionowe światła trójkątne od sferycznych.

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

We wnętrzu też są zmiany. Tapicerka może być teraz w kolorze zgodnym z nadwoziem lub mocno z nim kontrastującym.  Do istniejących sześciu pastelowych kolorów nadwozia doszły dwa oryginalne: pomarańczowy manadaline i niebieski electra.

Koncepcja kabiny nawiązuje do kolorystyki zewnętrznej, ożywia i nadaje radośniejszego wyglądu. W prostym, funkcjonalnym wnętrzu zobaczymy siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, podświetlany na pomarańczowo panel sterowania klimatyzacją oraz prędkościomierz, uzupełniony obrotomierzem 

Dość krótkie nadwozie oferuje miejsce czterem osobom i bagażnik o pojemności 200 litrów. Tylne siedzenia można złożyć i mamy wówczas łącznie do dyspozycji 750 litrów przestrzeni bagażowej. Co istotne, w kabinie, dzięki lepszej izolacji akustycznej jest ciszej niż w poprzednim modelu. 

Zwarta sylwetka auta o długości 3,43 metra, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

zmniejszony do 9,46 metra promień skrętu sprawiają, że jest bardziej poręczne w mieście.

Silniki do Peugeota 107 pozostały właściwie bez zmian. Podstawowy to 3-cylindrowy, benzynowy o mocy 68 KM, uznany przez jurorów plebiscytu Engine of the Year za najlepszy w klasie poniżej 1 litra pojemności. Jest też 4-cylindrowy diesel 1.4 Hdi o mocy 55 KM. Pierwszy, w cyklu mieszanym zużywa 4,5 litra benzyny, drugi 4,1 litra oleju napędowego na 100 km. Ale silniki są teraz przyjaźniejsze dla środowiska i emitują mniej CO2. Benzynowy tylko 106 g, diesel 109 g na każdy kilometr. 

W ciągu trzech lat obecności na rynku Peugeot 107 sprzedał się w liczbie 322 tys. sztuk.  Podobnie jak większość samochodów tej kategorii, pełni rolę drugiego auta w rodzinie, a o jego zakupie najczęściej decydują kobiety (69 proc.). W najtańszej wersji 1.0 Happy 3-drzwiowy Peugeot 107 kosztuje 32 500 zł. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Raven

Raven Style Pink 20/21

659,00 zł

kup najtaniej

Roces

Roces Paradise Lama Czarne 450635 02

219,98 zł

kup najtaniej

Uvex

Uvex Fierce Czarny 18/19

279,82 zł

kup najtaniej

Fischer

Fischer Rc4 60 Jr Junior 18/19

449,00 zł

kup najtaniej

Livall

Livall Rs1

697,11 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie