Dzielone kanapy

Jerzy Iwaszkiewicz
Stała się rzecz niezwykła. Fiat się załamał i obniżył ceny samochodów. Ceny obniżyły już prawie wszystkie firmy poczynając od Toyoty, a na Fiacie kończąc.

Stała się rzecz niezwykła. Fiat się załamał i obniżył ceny samochodów. Ceny obniżyły już prawie wszystkie firmy poczynając od Toyoty, a na Fiacie kończąc, który obniża ceny średnio o 9 procent. Jak na Fiata jest to bardzo dużo, Włosi bardzo tego nie lubią.

 

Najtańsza Panda kosztuje teraz 25 990 zł, Panda z klimatyzacją 29 990 zł, a Grande Punto 1.4 też z klimatyzacją 39 990 zł. Nawet kultowy Fiat 500 staniał o 5000 złotych co jest ewenementem, bo za 500-tkę Włosi kazali sobie płacić jakby to były relikwie Św. Antoniego.

Dzielone kanapy

 

W polskiej motoryzacji dzieją się rzeczy ważne. Kończy się dyktat producentów, którzy jak do tej pory ustalali ceny jakie chcą. Niektóre samochody staniały nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych, z czego oczywisty wniosek, że były to ceny z sufitu. Cenę na Lexusa LS obniżono o 88 tys. złotych, a na Mitsubishi Pajero o 25 tys.

 

Chrysler próbował początkowo wyrównywać ceny dodatkowym wyposażeniem, ale w końcu zastosowali manewr najbardziej prosty. Chryslery w Polsce kosztują dokładnie tyle ile w Niemczech, w proporcjach jeden do jednego. Średnio staniały o 14 procent. Chrysler 300 C, dostojna szafa do przewożenia prezesów, kosztuje 155 tys., czyli o 25 tys. złotych mniej.

 

Staniało jak staniało, ale dalej dużo jest różnych kruczków, aby naciągać klientów. Ceny w Polsce ukryte są w tzw. opcjach, czyli dodatkowych opłatach i jest ich coraz więcej.

 

Prawie wszystkie firmy, od Forda po Skodę, każą sobie płacić za koła zapasowe. Oferują do niczego nie nadające się w Polsce zestawy naprawcze, które nie skleją dziury po butelce od piwa, a za koło zapasowe każą sobie dodatkowo płacić. Za dojazdowe 100 zł, a za normalne 200 zł, przy czym normalne nie mieści się na ogół w bagażniku, więc każą sobie płacić za coś czego nie ma.

 

Wyciągają też jak za zboże dopłatę do lakieru metalic, 4 tysiące za klimatyzację, nie wiadomo akurat dlaczego tyle.  Firmy samochodowe zostały zmuszone przez rynek do obniżenia cen, ale ciągle próbują ratować się opcjami. Do Skody Superb, udanego zresztą samochodu, dodają w opcji parasol. Samochód jak na swoją klasę kosztuje w miarę tanio, ale parasol bardzo drogo, bodajże 200 zł. Za dzielone kanapy też trzeba dopłacać.

 

Trwa odwieczna walka między producentem, a klientem. Póki co wygląda na to, że klienci zaczynają być górą. Różnie nas jeszcze będą nabierać, ale staniało i tego procesu nie da się cofnąć. Polska zaczyna być po prostu normalnym rynkiem, takim jak w Europie i to jest najbardziej istotne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie