Dzieci w samochodzie

PRO
Mimo obowiązujących przepisów nadal częstym widokiem jest jadące bez pasów w samochodzie dziecko. Mercedes po raz drugi wyszedł z akcją informującą o sposobie przewożenia najmłodszych w aucie.

4 października ruszyła akcja firmy Mercedes-Benz "Zapnij dziecko", której
celem jest uświadomienie zagrożeń czyhających na dzieci. Tym razem importer
stworzył spoty reklamowe emitowane w kinach większych polskich miast, reklamy
w najważniejszych miesięcznikach, a także przygotował ulotki dla oddziałów
położniczych w całym kraju. - Idea powstała z obserwacji częstych w Polsce
nagannych praktyk przewożenia w samochodach osobowych dzieci bez odpowiednich
zabezpieczeń, tzn. specjalnych fotelików i podstawek przypinanych pasami
- mówi Ewa Łabno-Falęcka, szefowa działu Public Relations DaimlerChrysler.
Statystyki są wstrząsające - tylko w ubiegłym roku 60 ofiar śmiertelnych
i ponad 2 tys. rannych wśród dzieci. Pamiętajmy także, od 13 maja 2002
roku dzieci w wieku do 12 lat, nie przekraczające 150 cm wzrostu, przewożone
w samochodach muszą być odpowiednio zabezpieczone poprzez używanie specjalnych
fotelików ochronnych lub poduszek odpowiednio do wagi i wzrostu dziecka
- mówią przyjęte przez Sejm przepisy. Niestety, jak wynika z badań Instytutu
Transportu Samochodowego małe dzieci przypinane są pasami dla dorosłych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty