4 października ruszyła akcja firmy Mercedes-Benz "Zapnij dziecko", której
celem jest uświadomienie zagrożeń czyhających na dzieci. Tym razem importer
stworzył spoty reklamowe emitowane w kinach większych polskich miast, reklamy
w najważniejszych miesięcznikach, a także przygotował ulotki dla oddziałów
położniczych w całym kraju. - Idea powstała z obserwacji częstych w Polsce
nagannych praktyk przewożenia w samochodach osobowych dzieci bez odpowiednich
zabezpieczeń, tzn. specjalnych fotelików i podstawek przypinanych pasami
- mówi Ewa Łabno-Falęcka, szefowa działu Public Relations DaimlerChrysler.
Statystyki są wstrząsające - tylko w ubiegłym roku 60 ofiar śmiertelnych
i ponad 2 tys. rannych wśród dzieci. Pamiętajmy także, od 13 maja 2002
roku dzieci w wieku do 12 lat, nie przekraczające 150 cm wzrostu, przewożone
w samochodach muszą być odpowiednio zabezpieczone poprzez używanie specjalnych
fotelików ochronnych lub poduszek odpowiednio do wagi i wzrostu dziecka
- mówią przyjęte przez Sejm przepisy. Niestety, jak wynika z badań Instytutu
Transportu Samochodowego małe dzieci przypinane są pasami dla dorosłych.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?