Dział: Świece, Sondy - Świece zapłonowe NGK w Fordzie 1,0 Ecoboost

Redakcja
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat: NGK Spark Plug Europe. W ubiegłym roku magazyn Engine Technology International przyznał nowemu, 1 -litrowemu Fordowi Ecoboost tytuł „Silnika Roku 2012”, „Najlepszego z nowych silników” oraz „Najlepszego silnika poniżej 1,0 l”. Do tego nowego modelu Ford wybrał świece zapłonowe firmy NGK.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe

Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe

W niedługim okresie Ford 1,0 Ecoboost z turbo zasilaniem oraz bezpośrednim wtryskiem ma zastąpić 4-cylindrowy model 1,6 l. Nowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 92 kW (125 KM) oraz zwiększonym momencie obrotowym do 170 Nm przy 1400 obr./min. posiada co najmniej takie same możliwości. Co więcej, średnie zużycie paliwa na 100 km jest tu zredukowane do 5,1 l, a wersja o mocy 74 kW (100 KM) osiąga nawet 4,8 litra.

Najwyższej jakości świece na oryginalne wyposażenie obu wersji dostarcza wyłącznie NGK Spark Plug Europe, wiodący na świecie producent świec zapłonowych. Do silnika Ecoboost firma NGK stworzyła świecę SILZNAR8C7H z podwójnych materiałów szlachetnych oraz długim, cienkim gwintem M12. Elektroda środkowa tej świecy charakteryzuje się wykonanym z irydu, niezwykle trwałym wierzchołkiem o średnicy jedynie 0,6 mm. Posiada ona 2-stopniowy kształt opracowany przez NGK: jest lekko wysunięta w miejscu stykania się elektrody z izolatorem. Powoduje to powstawanie średniej wielkości luki, w której tzw. efekt korony powoduje spalanie nagromadzonego nagaru. W rezultacie w luce tej nie zbiera się sadza, co znacznie zwiększa efektywność startu zimnego silnika.

Podczas gdy irydowy wierzchołek elektrody środkowej poprawia dostęp do mieszanki powietrzno-paliwowej, elektroda masy świecy SILZNAR8C7H o kształcie Square Platinum (SPE) idzie krok dalej. Ma ona zwężane brzegi oraz platynową płytkę, która jest niemal niezniszczalna. Taki design ułatwia dostęp mieszanki i rozprzestrzenianiu się płomienia po zapłonie. Unikalny jest także izolator tej świecy: jako pierwszy został wyprodukowany z nowej ceramiki o wyjątkowych właściwościach izolacyjnych. Dzięki zastosowaniu nowego materiału cienko-ścienny izolator efektywnie zapobiega zrywaniu zapłonu nawet przy ekstremalnie wysokich napięciach występujących w Fordzie Ecoboost.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty