Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dział: Świece, Sondy - Świece NGK do Ferrari o napędzie hybrydowym

Redakcja
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat: NGK Spark Plug Europe. NGK Spark Plug Europe będzie dostarczała swoje świece zapłonowe do pierwszego sportowego auta Ferrari o napędzie hybrydowym, zwanego „LaFerrari” i zaprezentowanego w czasie Geneva Auto Show 2013. Model ten będzie wyprodukowany jedynie w ilości 499 szt., z których każda zostanie wyposażona w silnik V12 o pojemności 6,3 l oraz świecę zapłonową NGK MR8AP8HJS z funkcją czujnika.
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe
Patronat działu: NGK Spark Plug Europe

Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe

Według zapewnień producenta, model LaFerrari będzie najsilniejszy spośród wszystkich dostępnych na rynku, przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa o 40%. Potężny silnik V12 ma pojemność aż 6,3 l oraz moc 789 KM, uzupełnioną o 163-konną jednostkę KERS. Jego maksymalna możliwa prędkość jest szacowana nawet na ponad 360 km/h.

Do tak wyjątkowego modelu  jego producent wybrał świecę zapłonową  MR8AP8HJS firmy NGK, jako już wypróbowaną w silniku V8 Ferrari napędzającym F458 Italia oraz F12 Berlinetta’s z silnikiem V12. Świeca HEX 16 posiada długi, 22-milimetrowy gwint M10, który został zaprojektowany specjalnie do silników Ferrari, aby sprostać skomplikowanej budowie komory spalania stosowanej przez tego producenta.

Charakterystyczną cechą świecy zapłonowej MR8AP8HJS jest podwójna elektroda masy oraz laserowo przyspawany platynowy pierścień. Zastosowanie materiału szlachetnego zapewnia tej świecy najwyższą odporność na ewentualną erozję w wyniku

NGK Spark Plug Europe
NGK Spark Plug Europe

działania ekstremalnie wysokich temperatur lub ciśnienia.

Ponadto świeca ta służy również jako czujnik stukowy silnika. Jest to możliwe dzięki temu, iż elektroda środkowa świecy jest połączona z niezależną jednostką kontrolującą przepływ jonowy pomiędzy elektrodami. Przepływ ten jest proporcjonalny do stopnia jonizacji wewnątrz komory spalania. Dlatego w połączeniu z odpowiednią analizą daje to właściwy obraz jakości spalania. Taki system pozwala wykrywać nawet wczesne sygnały braku zapłonu lub detonacji, umożliwiając systemowi zarządzania silnikiem sprawne dostosowanie swoich ustawień do danej sytuacji.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty