Dział: Świece, Sondy
Patronat: NGK Spark Plug Europe
Według zapewnień producenta, model LaFerrari będzie najsilniejszy spośród wszystkich dostępnych na rynku, przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa o 40%. Potężny silnik V12 ma pojemność aż 6,3 l oraz moc 789 KM, uzupełnioną o 163-konną jednostkę KERS. Jego maksymalna możliwa prędkość jest szacowana nawet na ponad 360 km/h.
Do tak wyjątkowego modelu jego producent wybrał świecę zapłonową MR8AP8HJS firmy NGK, jako już wypróbowaną w silniku V8 Ferrari napędzającym F458 Italia oraz F12 Berlinetta’s z silnikiem V12. Świeca HEX 16 posiada długi, 22-milimetrowy gwint M10, który został zaprojektowany specjalnie do silników Ferrari, aby sprostać skomplikowanej budowie komory spalania stosowanej przez tego producenta.
Charakterystyczną cechą świecy zapłonowej MR8AP8HJS jest podwójna elektroda masy oraz laserowo przyspawany platynowy pierścień. Zastosowanie materiału szlachetnego zapewnia tej świecy najwyższą odporność na ewentualną erozję w wyniku
działania ekstremalnie wysokich temperatur lub ciśnienia.
Ponadto świeca ta służy również jako czujnik stukowy silnika. Jest to możliwe dzięki temu, iż elektroda środkowa świecy jest połączona z niezależną jednostką kontrolującą przepływ jonowy pomiędzy elektrodami. Przepływ ten jest proporcjonalny do stopnia jonizacji wewnątrz komory spalania. Dlatego w połączeniu z odpowiednią analizą daje to właściwy obraz jakości spalania. Taki system pozwala wykrywać nawet wczesne sygnały braku zapłonu lub detonacji, umożliwiając systemowi zarządzania silnikiem sprawne dostosowanie swoich ustawień do danej sytuacji.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?